زیمنس کنترل

کد : 44902

آموزش نرم افزار تیاپورتال 4: ارتقا پروژه در نرم افزار TIA Portal

آموزش نرم افزار تیاپورتال 4: ارتقا پروژه در نرم افزار TIA Portal

آموزش ارتقا پروژه در نرم افزار TIA 

ارتقا پروژه در نرم افزار TIA  یکی از  کاربرد های مهم می باشد که می توان پروژه های نرم افزارهای قدیمی تر را ارتقا، اجرا و ویرایش نمود. در این مقاله باید عمل Migrate و همچنین عملیات Upgrde را تعریف کنیم. با زیمنس کنترل (نمایندگی زیمنس) تا پایان مقاله همراه باشید.


مقاله پیشنهادی: مراحل نصب نرم افزار TIA


 

عملیات Migrate :

اگر بتوان پروژه را به صورت مستقیم به نرم افزار TIA ارتقا داد، عملیات Migrate گفته می شود. برای مثال پروژه ها در نر افزار  STEP7 V5.4 SP5 به بالا یا نرم افزار WinCC Flexible 2008 SP2/SP3  طراحی شده باشند به صورت مستقیم به ورژن V15 می توان ارتقا داد.

 

عملیاتUpgrde :

اگر پروژه ای با یکی از نرم افزارهای TIA ورژن قدیمی تر از ورژن کنونی ایجاد شده باشد، می توان آن را به صورت گام به گام به نسخه کنونی ارتقا داد. این عملیات را Upgrde می نامند.

  • - پروژه با ورژن TIA V13SPI به صورت مستقیم می توان به TIA V15 ارتقا داد.
  • - اما اگر پروژه با نرم افزار TIA V13  یا ورژن پایین تر ایجاد شده باشد باید مرحله به مرحله به TIA V13 SP1 تبدیل و سپس به ورژن  TIA V15 ارتقا داد.

 

 4 نکته مهم در انجام Migrate  و Upgrade

 

  1. برای انجام عمل Migrate پروژه های STEP7 V5.x  باید علاوه بر نرم افزار  TIA V15  ، نرم افزار      STEP V5.x نصب کنید.   
  2. زمانی که در نظر داشته باشید که کل پروژه را که شامل پیکربندی بخش های سخت افزار، برنامه بلاک ها و ... شود، بهتر است همه کارت های سخت افزاری تعریف شده در نرم افزار TIA را چک کنید تا پشتیبانی شوند.
  3. ممکن است پس از عملیات Migrate با خطا Warning به پایان برسد، بنابراین باید همه بخش های پروژه های ایجاد شده در TIA را به دقت مورد بررسی قرار داد.
  4. عملیات Upgrade باید به صورت مرحله ای انجام شود.