زیمنس کنترل

کد : 44883

آموزش PLC S7-1500 نمایندگی زیمنس بخش نرم افزاری 29: سطح دسترسی CPU

آموزش PLC S7-1500 نمایندگی زیمنس بخش نرم افزاری 29: سطح دسترسی CPU

 نمایندگی زیمنس و معرفی 4 سطح دسترسی CPU

زیمنس کنترل (نمایندگی زیمنس) در قسمت 29 آموزش پی ال سی 1500 امکانات دسترسی با هدف حفاظت را آموزش خواهد داد. برای دسترسی به اطلاعات CPU، چهار سطح ارائه شده است.  به صورت پیش فرض می توان به امکانات و مناطق حافظه بدون وارد کردن کلمه عبور دسترسی پیدا کرد. برای محدود کردن دانلود پیکربندی سخت افزاری و نرم افزاری به CPU، همچنین حفاظت در برابر تغییرات غیر مجاز CPU چهار سطح دسترسی را به کار ببرید. 


مقاله پیشنهادی : امکانات حفاظتی CPU


 

  4 سطح دسترسی به CPU 

  1. (Full Access (no Protection
  2. Read Access
  3. HMI Access
  4. (No Access (Complate Protection

 

سطح دسترسی (Full Access (no Protection :

- به عنوان سطح دسترسی پیش فرض می باشد و هیج محدودتی را دارا نمی باشد. با انتخاب این سطح دسترسی به همه کاربران قابلیت خواندن و حتی ایجاد تغییرات را صادر می نمایید. 

 

سطح دسترسی Read Access : 

در این سطح دسترسی به CPU نیاز نیست که رمز عبوری را وارد نمایید و به پیکربندی سخت افزاری و همچنین بلوک ها را به صورت خواندنی دسترسی داشته باشید. بدین معنا می باشد که می توانید به 2 نوع اطلاعات دسترسی پیدا کنید:

  1. انتقال اطلاعات مربوط به پیکربندی و بلوک ها را از CPU به PC/PG
  2. دسترسی به HMI و اطلاعات Diagnostics

 

 توجه! 

در این سطح، دانلود بلوک ها و پیکربندی سخت افزاری به CPU، بدون وارد کردن کلمه عبور امکانپذیر نمی باشد. همچنین آزمایش عملیات نوشتن و به روز رسانی سخت افزار در حالت Online نیز بدون وارد کردن رمز عبور ممکن نخواهد بود. 

 

سطح دسترسی HMI Access :

در این سطح هم همانند دسترسی فوق نیاز به وارد نمودن رمز عبور نخواهد بود و می توانید بدون نیاز به رمز عبور به HMI  و اطلاعات Diagnostics دسترسی پیدا کنید. اما باید بدانید که برای 5 مورد زیر نیاز به وارد نمودن رمز خوانید داشت :

1. دانلود کردن بلوک ها

2. پیکربندی سخت افزاری از CPU به PC/PG

3. آزمایش عملیات نوشتن

4. تغییر حالت کاری RUN/STOP

5. به روز رسانی سخت افزار در حالت Online

 

سطح دسترسی (No Access (Complate Protection :

در این سطح حفاظت کاملا در نظر گرفته شده است و شما هیچ دسترسی به صورت خواندنی و نوشتنی نخواهید داشت. برای دسترسی لازم است حتما رمز عبوری را وارد نمایید و سپس قابلیت زیر را بدست آورید:

  1. پیکربندی بلوک ها و سخت افزاری
  2. دسترسی به HMI
  3. قابلیت سرور برای ارتباط PUT/GET