زیمنس کنترل

کد : 44785

آموزش مقدماتی PLC S7-300 نمایندگی زیمنس، قسمت هفتم: نوشتن یک مثال با کنتاکت های normal open و normal close

آموزش مقدماتی PLC S7-300 نمایندگی زیمنس، قسمت هفتم: نوشتن یک مثال با کنتاکت های normal open و normal close

در این قسمت از آموزش های نمایندگی زیمنس، با نحوه طراحی یک مدار ساده با کنتاکت های normal open و normal close در PLC S7-300 آشنا خواهید شد.

 

از سری آموزش های کاربردی نمایندگی زیمنس ایران در مورد PLC S7-300

تنها نکته ای که وجود دارد این است که برعکس مثال های قبلی طراحی شده، در این قسمت می خواهیم از کنتاکت normal close به عنوان فعال کننده ورودی و از کنتاکت normal open به عنوان غیرفعال کننده ورودی استفاده کنیم.

 

برای طراحی این مدار اول یک کنتاکت normal close به عنوان فعال کننده ورودی اضافه می کنیم:

 

طراحی یک مدار ساده با کنتاکت های normal open و normal close در PLC S7-300 نمایندگی زیمنس - 01

 

حال بعد از اضافه کردن کلید فعال کننده ورودی،یک کنتاکت normal open برای پیاده سازی دستور   latching، یک کنتاکت normal close به عنوان کلید stop و غیرفعال کننده خروجی و یک Coil به عنوان خروجی خود استفاده می کنیم.

نکته: همانطور که در عکس زیر قابل مشاهده است، کنتاکت normal open خود را به خروجی q0.0 که این خروجی به Coil ما نیز متصل است وصل کردیم که حالت latch در این مدار پیاده سازی خواهد شد و با غیرفعال شدن ورودی خروجی همچنان روشن می ماند تا وقتی که کلید stop که یک کنتاکت normal close می باشد را فشار دهیم تا خروجی غیرفعال شود:

 

طراحی یک مدار ساده با کنتاکت های normal open و normal close در PLC S7-300 نمایندگی زیمنس - 02

 

وقتی که برنامه بالا وارد پی ال سی S7-300 زیمنس کنیم به این صورت عمل می کند که در حالت اولیه خروجی خاموش است و وقتی که کلیدی که به i0.0 متصل است را فشار دهیم خروجی فعال خواهد شد و تا وقتی که کلیدی که به ورودی i0.1 متصل است را فعال نکنیم خروجی ما روشن می ماند حتی اگر ورودی را نیز غیرفعال کنیم.

 

کارشناسان اتوماسیون صنعتی نمایندگی زیمنس پاسخگوی سوالات شما هستند

تلفن: 02166349000