زیمنس کنترل

کد : 44721

اتصال خروجی های ترانزیستوری پی ال سی LOGO نمایندگی زیمنس

اتصال خروجی های ترانزیستوری پی ال سی LOGO نمایندگی زیمنس

در نمایندگی زیمنس در خروجی های ترانزیستوری پی ال سی LOGO اتوماسیون صنعتی زیمنس ماکزیمم جریان برای هر خروجی 0.3 A است. برای اتصال خروجی های ترانزیستوری به بار همانند شکل زیر عمل می کنیم.

 

اتصال خروجی های ترانزیستوری پی ال سی LOGO نمایندگی زیمنس 1

 

توجه: خروجی های ترانزیستوری به علت داشتن جریان بسیار پایین برخلاف خروجی های رله ای قابلیت اتصال مستقیم به بار را ندارند.ابتدا از خروجی ترانزیستوری برای تحریک رله استفاده می شود و رله به بار متصل می گردد.


توجه: هنگام سیم بندی LOGO!  نمایندگی زیمنس نکات زیر باید رعایت شود:

  1. برای سیم کشی LOGO! به یک پیچ گوشتی با اندازه دهنه 3 میلی متر نیاز است.
  2. سطح مقطع سیم مصرفی باید 1.5 یا 0.75 میلی متر مربع باشد.
  3. برای سیم بندی کوتاه ترین مسیر انتخاب شود و در صورت نیاز به سیم بلندتر سیم روکش دار استفاده شود.
  4. مداراتی را که دارای جریان متناوب با ولتاژ بالا و سیکل های کلیدزنی سریع هستند باید از مداراتی که دارای سیم های سیگنال با ولتاژ پایین هستند ایزوله کرد.


کارتهای افزایشی و کاربرد آن ها در پی ال سی لوگو نمایندگی زیمنس

هرگاه به تعداد ورودی  و خروجی های بیشتری نیاز باشد،می توان از کارت های افزایشی استفاده کرد.به این ترتیب ورودی و خروجی ها رامیتوان تا 24 ورودی دیجیتال و 16 خرویج دیجیتال و همچنین 8 ورودی آنالوگ و 2 خروجی آنالوگ افزایش داد. البته برای این امر لازم است LOGO! مورد نظر قابلیت توسعه را داشته باشد و به اصطلاح Expandable باشد.
نکته:برای دستیابی به سرعت بیشتر و کارایی بهینه در ارتباط بین LOGO!ماژول اصلی و کارتهای افزایش بهتر است ابتدا کارت های دیجیتال و سپس آنالوگ روی ریل نصب شوند.
انواع کارتهای افزایشی عبارتند از:

  • کارتهای ورودی و خروجی دیجیتال(DM)
  • کارتهای ورودی آنالوگ
  • کارتهای خروجی آنالوگ
  • کارت PT 100
  • کارت اتصال به شبکه
  • کارت ورودی و خروجی دیجیتال DM

از این کارت برای افزایش تعداد ورودی و خروجی دیجیتال به کار می رود. در این کارت تعداد ورودی ها و خروجی ها با هم برابر است و تغذیه آن جداگانه است.در سمت چپ این کارت سوکتی وجود دارد و همان طور که در بخش نصب LOGO! توضیح داده شد به سوکت سمت راست LODO! زیمنس وصل می شود.این کارت ها دارای یک کد فنی هستند که به صورت زیر روی کارت نوشته شده است:

 

اتصال خروجی های ترانزیستوری پی ال سی LOGO نمایندگی زیمنس 2

 

  1. اطلاعات خانه شماره یک نشان دهنده تعداد ورودی و خروجی است. اگر 8 بود نشان دهنده این است که LOGO! اتوماسیون زیمنس دارای 4ورودی و 4 خروجی است و اگر عدد16 نوشته شده باشد نشان دهنده این است که کارت دارای 8 ورودی و 8 خروجی است.
  2. اطلاعات خانه دوم نشان دهنده این است که تغذیه کارت از چه نوعی است که می تواند اعداد 230،24 یا 12/24 باشند.
  3. اطلاعات خانه سوم نشان دهنده نوع خروجی است که اگر R بود نشان دهنده خروجی های رله ای 5 آمپر است و اگر چیزی نوشته نشده باشد نشان دهنده  خروجی ترانزیستوری است.
  4. به طورکلی کارتهای ورودی و خروجی دیجیتال به دو دسته DM8 و DM16 طبقه بندی می شوند.
  5. در کارت DM8 نمایندگی زیمنس عبارت DM8 24 نوشته شده روی ماژول نشان می دهد که این کارت دارای 4 ورودی و 4 خروجی است که با ولتاژ 24 ولت DC تغذیه می شود و همچنین خروجی های این کارت نیز از نوع ترانزیستوری هستند.
  6. درکارت DM16 عبارت DM16 230R نوشته شده و نشان دهنده این است که این کارت دارای 8 ورودی و 8 خروجی است و برای تغذیه از ولتاژ 115 تا 240 ولت DC/AC استفاده می شود که به ورودی های L1 وN داده می شود.حرف R در این کارت نشان دهنده خروجی رله ای است.

اجزای کارت DM8 وDM16:

  • تغذیه
  • ورودی ها
  • خروجی ها
  • لامپ نشانگر وضعیت کاری کارت RUN/STOP
  • تیغه ارتباطی جهت اتصال الکتریکی کارت افزایشی به LOGO!
  • رابط برای اضافه کردن کارت افزایشی دیگر
  • پین پلاستیکی ثابت
  • سوکت برای ورود پین پلاستیکی


در این جدول اطلاعات کارت های افزایشی DMآمده است:

 

اتصال خروجی های ترانزیستوری پی ال سی LOGO نمایندگی زیمنس 3