زیمنس کنترل

کد : 44716

معرفی HMI زیمنس و انواع HMI های اتوماسیون صنعتی زیمنس

معرفی HMI زیمنس و انواع HMI های اتوماسیون صنعتی زیمنس

معرفی HMI پایه زیمنس

در نمایندگی زیمنس HMI پایه زیمنس بیشتر برای برنامه های کاربردی ساده با اندازه محدود و جایی که ارزش هزینه کار بیشتر بازده است پیشنهاد می شود. HMI پایه اتوماسیون زیمنس دارای یک نمایشگر هوشمند با کیفیت بالا همراه با قدرت بالای بصری سازی می باشد. این قابلیت های HMIپایه نمایندگی زیمنس به طور قابل توجهی باعث آسان تر شدن عملیات حتی در ماشین های ساده و تجهیزات زیمنس می شود.
حتی از طریق کلید ها و راه حل های بهینه و انعطاف پذیر می توانید به طور قابل توجهی در زمان با ارزش هنگام نصب و منهدسی HMI زیمنس صرفه جویی کنید.

 

پنل های کلیدی HMI نمایندگی زیمنس

 

معرفی HMI زیمنس و انواع HMI های اتوماسیون صنعتی زیمنس

 

در گذشته ورودی اپراتور به تجهیزات زیمنس بدون استفاده از کنترل های موقت سیمی حدودا غیر ممکن بود. که حتی باید با توقف های اضطراری، pushbutton ها، switch ها، چراغ های نمایش وضعیت و سوئیچ های کلیدی درگیر می شدید. که تمام این کنترل های زیمنس باید از قبل برنامه ریزی می شدند، ترتیب بندی آن ها مشخص می شد، نصب می شدند، با سیم وصل می شدند، برچسب گذاری و نگهداری که آخرین مراحل بودند.

اما زیمنس ثابت کرد که این کارها می تواند موثر و با حداقل اتلاف هزینه توسط پنل های کلیدی HMI زیمنس صورت بگیرد.

که ویژگی های پنل های کلیدی HMI زیمنس در زیر آورده شده اند:

  • صرفه جویی در هزینه ها بدون کاهش عملکرد

پنل های کلیدی HMI زیمنس کاربر خود را به خاطر ارائه حداکثر انعطاف پذیری در فضاهای محدود و کوچک کاملا تحت تاثیر قرار می دهد که در مقابل هزینه آن اصلا قابل قیاس نمی باشد. این ها فقط قسمتی از فواید این پنل ها می باشند.

برخی از این ویژگی ها عبارتند از:

  • ترافیک امن داده ها توسط PROFINET اتوماسیون صنعتی زیمنس
  • دسترسی بالا و تشخیص خطای یکپارچه
  • فشرده شده و ناهموار
  • می توان منبع تغذیه 24 ولت را از طریق حلقه به کار انداخت
  • به سادگی همه چیز قابل مشاهده می باشد
  • امنیت بالای یکپارچه

 

  • پنل ها به صورت چشمگیری ساده تر شده اند...

توسط پنل های کلیدی HMI زیمنس، یکی کردن چندی از توابع اولیه می تواند باعث بهینه شدن هزینه ها می شود، و پیکربندی و نصب این پنل ها می تواند به حداقل زمان و هزینه کاهش یابد. در مقایسه با نصب به صورت مرسوم و قراردادی، استفاده از پنل های کیلدی اسمبل شده و آماده نصب زیمنس باعث به صورت چشم گیری باعث کاهش نوشتن می شود.

 

معرفی HMI زیمنس و انواع HMI های اتوماسیون صنعتی زیمنس

 

  • افزایش سرعت

در نمایندگی زیمنس در ایران بریدن و باز کردن دستگاه، نصب کلیدها، وصل کردن کابل ها، و حکاکی برچسب ها روی پنل های زیمنس نشان دهنده این است که نوشتن کلیدها، سوئیچ ها کاملا وقت گیر است و ممکن است در این پروسه با خطاهای بسیار زیادی مواجه شویم که خود این خطاها باعث از بین رفت وقت زیادی می شوند که می توان از آن زمان از دست رفته در قسمت های دیگر و مهم تر استفاده کرد. اما تمام این مشکلات توسط پنل های کلیدی HMI زیمنس از بین رفته و دیگر مشکلات این چنینی به وجود نمی آیند که باعث بالا رفتن بازده و زیادتر شدن سرعت توسعه می باشد. این یعنی می توانیم 80% زمان را نگه داریم.

 

  • مقرون به صرفه شدن پنل ها

پنل های جدید باعث کاهش هزینه ها و مقرون به صرفه شدن پنل ها نسبت به هزینه تجهیزات موردنیاز شده اند. یکپارچه سازی کلید ها در یک پنل باعث کمتر شدن هزینه در بعضی قسمت های مختلف شده است، حتی می توان کار خود را با تنها 3 کلید انجام داد. کلید هایی که در راه اندازی اولیه ضروری نیستند می توانند بعدا به صورت جداگانه فعال شوند.

 

معرفی HMI زیمنس و انواع HMI های اتوماسیون صنعتی زیمنس

 

پنل های SIMATIC HMI Basic زیمنس

 

معرفی HMI زیمنس و انواع HMI های اتوماسیون صنعتی زیمنس

 

بهینه سازی قیمت و نظارت جدید نسل دومی

با توابع اولیهHMI Basic  که بسیار پیچیده بودند، پنل های نسل دومی SIMATIC HMI Basic زیمنس برای برنامه های ساده و برای ورود به این عرصه بسیار کیفیت قابل قبول و مناسبی رو ارائه می دهند.
سری های این دستگاه پنل نمایشگر 4، 7، 9 و 12 تایی که با کلید ها و تاچ پد ها تطبیق داده شده اند را ارائه می دهند. با استفاده از نوآوری در تولید صفحه های نمایش بزرگ با رزولوشن بالا و با تراکم رنگ 64000 می باشند. این دستگاه ها می توانند با مد کاری Portrait نصب شوند که این مد دارای قابلیت بهینه سازی انرژی نسبت به نور 100% صفحه های نمایش را دارند.

نوآوری در رابط کاربری این دستگاه ها باعث انجام طیف وسیعی از عملیات ها توسط کنترل ها و گرافیک بهبود یافته SMATIC HMI Basic زیمنس. رابط جدید USB اجازه اتصال کیبورد، ماوس و اسکنر بارکد و پشتیبانی آسان آرشیو کردن داده ها توسط USB Stick را به شما می دهد.

 

ویژگی های اصلی SIMATIC HMI Basic زیمنس:

 

  • صفحه های نمایش بزرگ به رزولوشن بالا

پنل های نسل دوم SIMATIC HMI Basic زیمنس در صفحه نمایش های بزرگ از رزولوشن 4 تا 12 موجود می باشد. که این دستگاه از مد Portrait پشتیبانی می کند. رزولوشن و تراکم رنگ ها به 64000 تا رنک می رسند. که روشنایی تصویر صفحه های نمایش به صورت 100% می باشند.

 

  • نوآری در طراحی رابط کاربری گرافیکی

رابط کاربری جدید یک تجربه عالی در عملیات های مختلف برای کاربر این دستگاه ارائه می دهد. پنل های جدید SIMATIC HMI Basic  اتوماسیون صنعتی زیمنسدارای تاچ پدهای کارا و راحت هستند که می توانید حتی با یک دست از آن ها استفاده کرده و کار خود را انجام دهید. که این تاچ پدها قابلیت پیکربندی کلید های جدید را دارا می باشند.

 

  • بالا رفتن کارایی

قابلیت های جدید رابط USB مانند اتصال کیبورد، ماوس، اسکنر بارکد و پشتیبانی آسان از آرشیو کردن داده در یک USB Stick.

 

  • قابلیت تعامل عالی

توسط رابط های PROFIBUS و PROFINET، پنل های نسل دومی SIMATIC HMI Basic نمایندگی زیمنس اجازه اتصال به PLC های مختلف اتوماسیون زیمنس را به دستگاه ها می دهد. مانند اتصال این پنل ها به پی ال سی S7-1200 زیمنس که سازگاری کاملی را با این دستگاه دارا می باشد.