زیمنس کنترل

کد : 44637

شبکه Process Bus نمایندگی زیمنس

شبکه Process Bus  نمایندگی زیمنس

در نمایندگی زیمنس شبکه ای که AS ها را به هم متصل می کند وبه Process Bus مرسوم است از نوع اترنت صنعتی 100Mbps یعنی Fast Ethernet است.


کامپیوتری که برای مهندسی سیستم به کار می رود و ES مخفف Engineering Station خوانده می شود نیز روی شبکه متصل به AS ها قرار می گیرد.این کامپیوتر در عین حال باید به سیستم های مانیتورینگ نیز دسترسی داشته باشد.در برخی شرایط سیستم مجزایی را برای کارهای تعمیراتی در نظر می گیرند که MS مخفف Maintenance Station خوانده می شود.این سیستم به گونه ای پیکربندی می شود که امکانات تشخیص عیب وسایل سطح فیلد تا وسایل سطوح بالاتر را فراهم سازد.


در سطح مانیتورینگ Server و Client هایی روی شبکه اترنت نصب می شوند.این سیستم ها OS مخفف Operator Station نامیده می شوند.


شبکه ای که Client روی آن قرار می گیرند و به Terminal Bus مرسوم است نیز از نوع اترنت صنعتی می باشد که می تواند 100Mps  Fast Ethernet  یا بسته به نیاز حتی Gigabit Ethernet باشد.


آرشیوسازی دیتاها می تواند روی server های اصلی انجام شود.در عین حال می توان سرورمجزایی برای آرشیوسازی در نظر گرفت که به CAS مخفف Central Archive Server موسوم است.


در کاربردهایی که الگوهای تولیدی متنوع و زیاد است سیستم مورد استفاده Batch نام دارد.برای کار با این سیستم ها لازم است هنگام نصب PCS7 گزینه های مربوط به Batch فعال شده باشد.


در سطوح بالاتر PCS7 نمایندگی زیمنس می تواند با سیستم MES که سیستم کنترل فرآیند خاص است ارتباط یابد.در عین حال امکان ارتباط با سیستم های خارج از حوزه فرآیند که برای اطلاعات مدیریتی به کار می روند و ERP نامیده می شوند را نیز دارا است.