زیمنس کنترل

کد : 44620

تفاوت مانیتورینگ در DCS و PLC در نمایندگی زیمنس

تفاوت مانیتورینگ در DCS و PLC در نمایندگی زیمنس

در PLC نمایندگی زیمنس معمولاً هیچ ارتباطی بین محیط برنامه نویسی کنترل و امکانات مانیتورینگ نیست. به عبارت دیگر این دو بخش عمدتاً از یکدیگر مجزا بوده و کار مهندسی جداگانه ای را می طلبند.
در DCS ، کتابخانه نسبتاً کاملی از امکانات گرافیکی موجود است. با صدا زدن فانکشن های کنترلی امکانات گرافیکی به طور اتوماتیک در صفحات HMI ایجاد می گردند و تمام ارتباطات لازم بین اشیای گرافیکی و آدرس های سیستم کنترل برقرار می شوند. با این شرایط کار مهندس طراح سیستم صرفاً به مرتب سازی اشیای گرافیکی ایجاد شده و اضافه کردن اشیای ثابت گرافیکی محدود می گردد. علاوه بر این آلارم ها و Trend های ضروری نیز به طور اتوماتیک در سیستم مانیتورینگ ایجاد می گردند.


آیا می توان با اتصال کنترلر های دلخواه به یکدیگر سیستم DCS ایجاد کرد ؟ جواب از نظر تئوری مثبت و از نظر علمی منفی است. یکی از دلایل آن امکانات مانیتورینگ است. امکانات مانیتورینگ در DCS توسط نرم افزار یکپارچه ای فراهم می شود که نمی تواند برای هر نوع کنترلر دلخواه به کار رود ، به علاوه اکثر امکانات مانیتورینگ با صدا زدن فانکشن های کنترلی فراهم می شوند که این فانکشن ها در هر پردازشگری قابل اجرا نیستند. بنابراین سخت افزار خاص مورد نیاز خواهد بود.