زیمنس کنترل

کد : 44556

سربرگ Cycle/Clock Memory نمایندگی زیمنس

سربرگ Cycle/Clock Memory نمایندگی زیمنس
در نمایندگی زیمنس در این زبانه ، پارامتر های مختلفی را می توان تنظیم کرد که تعدادی از آن ها عبارتند از :
Update OB 1 Process Image Cyclically  : این گزینه فقط برای CPU های سری S7-400 قابل انتخاب است و به طور پیش فرض انتخاب شده است. اگر آن را از حالت انتخاب خارج کنیم ، PII و PIQ در هر سیکل به روز (Update) نمی شوند.
Scan Cycle Monitoring Time (Ms) : این گزینه ، هم برای CPU هی سری S7-400 و هم برای CPU های سری S7-300  قابل انتخاب است. در اتوماسیون صنعتی زیمنس به طور پیش فرض ، زمان سیکل اسکن ( Scan Cycle Time ) 150ms انتخاب شده است و در حالت عادی نیازی به تغییر این عدد نیست ، مگر آنکه به دلیلی خاص ، مقدار سیکل اسکن در حین پردازش از 150ms بیشتر می شود. در چنین حالتی ، PLC به وضعیت STOP می رود که برای جلوگیری از آن باید این زمان را بیشتر کرد.


سربرگ CycleClock Memory نمایندگی زیمنس 1


Minimum Scan Cycle Time : این گزینه ، فقط برای CPU های سری S7-400 قابل انتخاب است. مقدار این زمان به طور پیش فرض صفر است. البته می توان به آن مقدار داد که در این صورت ، اگر در حین پردازش سیکل اسکن زودتر از زمان حداقل تعیین شده تمام شود ، CPU به اندازه زمان باقیمانده صبر می کند و سپس سیکل جدید را شروع می کند. بزرگتر کردن این عدد در واقع ، به عنوان ترمزی برای CPU در سیکل اسکن خواهد بود.
Scan Cycle Load from Communication (%) : زمان ارتباطات ( مثل انتقال داده از طریق MPI به CPU دیگر یا توابع آزمون (Test Functions)که توسط PG/PC راه اندازی شده اند ) به درصد مشخصی از زمان سیکل اسکن جاری محدود می شود.
به عنوان مثال ، در صورتی که زمان سیکل اسکن 100ms باشد ، محدود کردن زمان ارتباطات به 20% به این معنی است که حداکثر زمان ارتباطات 20ms است.
Size of Process Image : این گزینه فقط برای CPU های سری S7-400 و CPU 318-2 اتوماسیون صنعتی زیمنس به بالا قابل انتخاب است و کاربر در صورت لزوم می تواند عدد پیش فرض را عوض کند. در این صورت ، ظرفیت PII و PIQ بیشتر خواهد شد. توصیه می شود که اگر نیاز به ظرفیت بالایی برای PII و PIQ وجود ندارد ، این عدد در حالت پیش فرض بماند. افزایش حجم PII و PIQ باعث کاهش راندمان CPU خواهد شد.
OB 85-Call Up at I/O Access Error : این گزینه برای اکثر CPU ها قابل انتخاب است. به طور پیش فرض ، OB 85 نمایندگی زیمنس در صورت وجود مرتباً فراخوانی می شود. اگر در فهرست بازشو گزینه ی Only For Incoming And Outgoing Error انتخاب شود OB85فقط در هنگام بروز خطا یا بر طرف شدن آن ، فراخوانی می شود و بدین ترتیب ، طول زمان سیکل اسکن کاهش خواهد یافت.
Clock Memory : در این قسمت آدرس یک بایت از Bit Memory که قبلاً استفاده نشده است ، وارد می شود. در این صورت ، مقدار باینری این بایت به طور متناوب تغییر می کند. همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است ، هر بیت از بایت Clock Memory به فرکانس / دوره تناوب خاصی نسبت داده شده است.
 به فرکانس / دوره تناوب خاصی نسبت داده شده است.



سربرگ CycleClock Memory نمایندگی زیمنس 2