زیمنس کنترل

کد : 44536

سربرگ Performance Data نمایندگی زیمنس

سربرگ Performance Data نمایندگی زیمنس
در نمایندگی زیمنس این سربرگ به طور کلی شامل سه قسمت است :
Organization Blocks
System Blocks
Address Areas
در کادر Organization Blocks تمام OB هایی که در این CPU نمایندگی زیمنس ساپورت می شود را نشان می دهد. بدیهی است هر چه مدل CPU بالاتر باشد ، تعداد OB های بیشتری را ساپورت می کند.
در کادر System Blocks تمام SFC ها و SFB هایی که در CPU وجود دارد ، نشان داده می شود. لازم به یادآوری است که به این بلاک ها توابع استاندارد زیمنس گفته می شود که هر یک شامل دستوری از برنامه نویسی با یک برنامه کامل است. کاربر می تواند در صورت آشنا بودن با این بلاک ها ، از آنها در محیط برنامه نویسی خود استفاده کند و همچنین ، از نوشتن برنامه های خاص و پیچیده جلوگیری کند. تعداد این توابع در هر سیستم بستگی به نوع CPU و ورژن (Firmware) آن دارد. اگر یک CPU تابع خاصی را ساپورت نکند ، امکان دانلود آن نیز وجود ندارد. بعلاوه ، امکان پاک کردن آنها از حافظه وجود نخواهد داشت ، بنابراین تنها SFC و SFB هایی که در این لیست دیده می شوند ، در این پروژه قابل استفاده هستند.
این توابع در حافظه ی System Memory قرار دارند و با عمل Upgrade Firmware تعدادی SFC و SFB به CPU اضافه می شود.


سربرگ Performance Data نمایندگی زیمنس 1


در کادر Address Areas نیز موارد زیر دیده می شوند :
Process Image Input (PII) جدول Image ورودی ها می باشد که ظرفیت آن در هر CPU نمایندگی زیمنس متفاوت است. در تصویر فوق ، برای CPU 314C-2DP ظرفیت PII برابر 1024 بیت است که از I0.0 تا I127.7 می تواند ادامه یابد.
Process Image Output (PIQ) جدول Image خروجی ها می باشد که ظرفیت آن در تصویر فوق برابر 1024 بیت است. در اتوماسیون صنعتی زیمنس آدرس های آن از Q0.0 شروع شده و  تا Q127.7 می تواند ادامه می یابد.
Bit Memory ظرفیت حافظه Bit Memory را نشان می دهد. در تصویر فوق ، این ظرفیت برابر 2048 بیت است.
تعداد تایمر های S7
تعداد کانتر های S7
ظرفیت Local Data ها را بر حسب بایت نشان می دهد. لازم به یاد آوری است که Local Data ها همان حافظه های موقتی هستند که در قسمت بالای بلاک های برنامه نویسی در دسترس بودند. ( مانند متغیر های Temp )
تعداد OB های سیستم با ماکزیمم ظرفیت آنها
تعداد FC های سیستم با ماکزیمم ظرفیت آنها
تعداد FB های سیستم با ماکزیمم ظرفیت آنها
تعداد انواع DB با ماکزیمم ظرفیت آنها (Shared DB , Instance DB)
تعداد کل SFC های موجود در CPU
تعداد کل SFB های موجود در CPU



سربرگ Performance Data نمایندگی زیمنس 2