زیمنس کنترل

کد : 44520

ادامه اجرای Debug در نمایندگی زیمنس

ادامه اجرای Debug در نمایندگی زیمنس
1) در کنار سطر یا سطر هایی که می خواهیم برنامه تا آن خط اجرا و سپس متوقف شود ، با ماوس کلیک کرده و سپس ، روی آیکن   ادامه اجرای Debug در نمایندگی زیمنس 1   کلیک می کنیم. می بینیم که علامت  ادامه اجرای Debug در نمایندگی زیمنس 2  در کنار آن سطر ظاهر می شود.

2) روی آیکن   ادامه اجرای Debug در نمایندگی زیمنس 3   کلیک می کنیم تا Breakpoint فعال شود. در این حالت ، می بینیم که مد کاری PLC نمایندگی زیمنس به HOLD تبدیل می شود. در مد HOLD در پایین پنجره ی LAD/STL/FBD با رنگ زرد ، مانند شکل زیر مشخص می شود :


ادامه اجرای Debug در نمایندگی زیمنس 4


در همین وضعیت ، اگر LED های روی CPU نمایندگی زیمنس را مشاهده کنیم ، می بینیم که چراغ Stop دائم روشن و چراغ سبز رنگ RUN به حالت چشمک زن در آمده است و اگر سخت افزار را توسط HW Config  بصورت Online باز می کنیم ، آیکن CPU را بصورت زیر مشاهده خواهیم کرد :



ادامه اجرای Debug در نمایندگی زیمنس 5


3) تا این مرحله ، برنامه تا سطر مورد نظر اجرا و متوقف شده است. وقتی که در برنامه LAD/FBD/STL به روشی که ذکر شد مد HOLD فعال می شود ، می¬بینیم که بلافاصله پنجره ای مانند شکل زیر باز می شود که در آن ، وضعیت رجیستر های حافظه در نقطه ای که برنامه قطع شد ، نمایش داده شده است. با این وجود ، اگر این پنجره فعال نبوده یا توسط کاربر بسته شود ، می توان آن را از طریق منوی View > PLC Register فعال نمود.


ادامه اجرای Debug در نمایندگی زیمنس 6

4) سطر های بعد را می توان خط به خط با کلیک کردن بر آیکن  ادامه اجرای Debug در نمایندگی زیمنس 7  اجرا نمود.

5) برای اجرای یک سیکل برنامه و توقف مجدد در نقطه ی Breakpoint از آیکن  ادامه اجرای Debug در نمایندگی زیمنس 8  استفاده می کنیم.