زیمنس کنترل

کد : 44517

Debugging برنامه در مد Hold جهت عیب یابی در نمایندگی زیمنس

Debugging برنامه در مد Hold جهت عیب یابی در نمایندگی زیمنس
مفهوم Debug
در نمایندگی زیمنس Debug کردن یک برنامه به معنای ایجاد امکان برای اجرای کنترل شده برنامه است. همانطور که می دانیم ، در PLC برنامه ی موجود در CPU نمایندگی زیمنس بصورت سیکلی و مداوم اجرا می شود. اگر لازم باشد که برنامه فقط تا سطر مشخصی اجرا شده و در آنجا بماند ، از Debug استفاده می کنیم. تحت این شرایط می توان برنامه را خط به خط اجرا و دنبال نمود.

کاربرد Debug
با استفاده از Debug می توان اشکالات برنامه نویسی را مشخص نمود. ممکن است یک برنامه از نظر Syntax دستورات صحیح باشد ، ولی از نظر منطق برنامه نویسی دارای اشکال بوده و پاسخ مورد نظر را ایجاد نکند. در این شرایط می توان برنامه را خط به خط اجرا کرد و در هر مرحله ، نتیجه ی خروجی ها را مشاهده نمود تا نهایتاً ، ایراد منطق برنامه مشخص شود.
معمولاً رفع ایرادات فوق در فاز طراحی اتفاق می افتد. با این وجود ، ممکن است در زمان راه اندازی اولیه ی سیستم نیز برای رفع اشکالات منطقی برنامه به Debug نیاز داشته باشیم.

تذکر :
در نمایندگی زیمنس عمل Debugging نباید در حالت Warm Test انجام شود ، زیرا در این حالت CPU را به مد Hold می برد و باعث می شود پردازش برنامه به یک نقطه معطوف شود و شرایط فرآیند را نمی بیند که می تواند خطرناک باشد.