زیمنس کنترل

کد : 41409

انواع ارتباط Online با Simulation نمایندگی زیمنس

انواع ارتباط Online با Simulation نمایندگی زیمنس
در صورت نصب نرم افزار مربوطه نمایندگی زیمنس می توان پروژه ها را در حالت مجازی سیموله نمود. برای این کار ، لازم است برنامه PLC SIM نصب شود.
در محیط Simatic Manager اتوماسیون صنعتی زیمنس اگر گزینه ی Simulate Module در منوی Options فعال باشد ، نشان می دهد برنامه ی Simulation نصب شده است. آیکن دسترسی آن در Toolbar  به شکل     انواع ارتباط Online با Simulation نمایندگی زیمنس 1       است.


انواع ارتباط Online با Simulation نمایندگی زیمنس 2




با انتخاب گزینه ی فوق ، پنجره ای مانند شکل زیر باز می شود. در حالت پیش فرض ، یک پنجره ی کوچک داخلی به نام CPU دارد.

انواع ارتباط Online با Simulation نمایندگی زیمنس 3


روش ارتباط با Simulation در Toolbar فوق قابل انتخاب است و در حالت پیش فرض ، گزینه ی PLC SIM (MPI) انتخاب شده است. بدین معنی که ارتباط PG/PC با Simulation به صورت مجازی از طریق شبکه MPI است. برای ارتباط با آن لازم است که تنظیمات Set PG/PC Interface را منطبق با گزینه انتخب شده در Simulation قرار دهید. پس از آن ، می توان CPU را در مد RUN یا RUN-P قرار داد. بدیهی است که در مد RUN امکان دانلود به Simulation وجود ندارد. همچنین ، گزینه ی MRES برای Reset کردن حافظه مجازی CPU وجود دارد. در شرایطی که این نرم افزار باز باشد ، مانند برقرار بودن ارتباط فیزیکی یک PLC واقعی با PG/PC  است ، بنابراین می توان از محیط های مختلف Step7 نمایندگی زیمنس به آن دانلود انجام داد. روش دانلود به Simulation مانند روش متداول ارتباط با PLC زیمنس واقعی است و تفاوتی ندارد. واکنش Simulation در شرایط مختلف مانند یک CPU واقعی است ، مثلاً اگر اشکالی در برنامه وجود داشته باشد که منجر به توقف CPU شود ، Simulation را نیز متوقف می کند. LED های نصب شده بر روی CPU نیز مانند CPU های S7-300 است.

انواع ارتباط Online با Simulation نمایندگی زیمنس 4
 

نکته : اگر همزمان با Simulation ، ارتباط واقعی با یک PLC هم داشته باشیم ، همیشه اولویت با Simulation است و با انتخاب کلید دانلود اطلاعات فقط به Simulation لود می شود.