زیمنس کنترل

کد : 41393

ذخیره سازی Backup پروژه در MC_Flash اتوماسیون صنعتی زیمنس

ذخیره سازی Backup پروژه در MC_Flash اتوماسیون صنعتی زیمنس
کارت MC اتوماسیون صنعتی زیمنس از جنس RAM که یک حافظه ناپایدار است ، یعنی با قطع جریان الکتریکی و عدم کارایی باتری Backup کلیه ی محتویات آن پاک خواهد شد . همچنین ، اگر این کارت از اسلات مربوطه خارج شود ، اطلاعات آن به طور کامل پاک خواهد شد ، ولی در کارت Flash نمایندگی زیمنس  بدون نیاز به برق و باتری اطلاعات پایدار خواهند بود . حال ، میتوان از این خاصیت MC_Flash به صورت یک Cool Disk استفاده کرد و یک Backup کامل از کل پروژه را در کنار قسمت های اجرایی  قرار داد . هرچند از این Backup در خلال اجرای برنامه استفاده نمیشود ، ولی به عنوان یک فایل پشتیبان میتوان در هر لحظه آن را بازیابی نمود. لازم به ذکر است که این عمل فقط برای کارت های MC_Flash امکان پذیر است.
برای انجام این کار ، لازم است مراحل زیر را انجام دهید:

1_ ابتدا MC_Flash را از طریق سلکتور مد های کاری در وضعیت Stop قرار دهید.
2_ در محیط Simatic Manager بر روی CPU از زیر مجموعه ی پروژه مورد نظر تک کلیک کنید.
3_ از طریق منوی PLC > Save to Memory Card را انتخاب کنید.
4_ از پنجره ی باز شده گزینه ی Current Project را انتخاب نموده و سپس ، بر روی Ok کلیک کنید. لازم به ذکر است که در این پنجره میتوان مشخصات پروژه ای دیگر را نیز وارد کرد. بدیهی است که در این صورت ، پروژه ی در حال اجرا با فایل Backup که در حافظه است ، متفاوت خواهد بود.
پس از انتخاب Ok ، یک Backup از پروژه ی مورد نظر فشرده سازی شده و به کارت حافظه وارد میشود.
اکنون ، اگر قرار باشد که از Backup مورد نظر استفاده شود ، لازم است آن را از کارت Flash خارج کرده و از آن استفاده کنیم. برای این کار ، کافیست که در محیط Simatic Manager از منوی PLC > Retrieve From Memory Card را انتخاب نمایید ( عکس عمل Save to Memory Card  ) پس از آن ، پروژه ی مورد نظر به PG وارد شده ، از حالت فشرده خارج شده و امکان Edit آن فراهم می شود.