زیمنس کنترل

کد : 41371

نمایندگی زیمنس: دانلود بلاک های برنامه نویسی

نمایندگی زیمنس: دانلود بلاک های برنامه نویسی
معمولاً اگر اطلاعات پیکربندی سخت افزار یک مرتبه دانلود شود، در ادامه نیازی به دانلود مجدد آن نیست، مگر اینکه تغییراتی در تنظیمات کارت ها صورت گرفته باشد. در ضمن، هربار دانلود اطلاعات پیکربندی باعث توقف چند ثانیه ای CPU خواهد شد. این امر برای سیستم هایی که در حال کار هستند و نباید متوقف شوند، مهم است. حال، در صورتی که بخواهیم فقط بلاک های برنامه نویسی دانلود شوند، لازم است ابتدا بر روی گزینه ی Blocks از زیر مجموعه پروژه کلیک کرده و سپس، مراحل دانلود را مانند قبل انجام دهیم. در پایان، یعنی پس از دانلود بلاک ها پیغامی مبنی بر اینکه " آیا می خواهید اطلاعات System Data را نیز دانلود کنید، یا خیر " مانند شکل زیر ظاهر می شود.


نمایندگی زیمنس دانلود بلاک های برنامه نویسی  1
 


اگر پیام فوق را تایید کنید، پوشه ی System Data نیز دانلود می شود که در اینصورت، CPU نیز برای بارگذاری آن ناچاراً متوقف می شود. بنابراین، اگر نیاز به دانلود اطاعات پیکربندی نیست، همواره گزینه NO انتخاب شود.
نکته : اگر بر روی سیستم عامل یه جای Step7، نرم افزار PCS7 اتوماسیون زیمنس نصب شده باشد و بخواهیم فقط بلاک های برنامه نویسی را دانلود کنیم، لازم است ابتدا بر روی نام اصلی پروژه تک کلیک کرده و سپس از طریق منوی Edit > Object Properties گزینه ی Use را در حالت Step7 قرار دهید.


نمایندگی زیمنس دانلود بلاک های برنامه نویسی  2



  اگر حافظه ی CPU پاک نشده باشد و اقدام به دانلود بلاک های برنامه شود، در ابتدا پیغام زیر مبنی بر Overwrite شدن بلاک بر روی معادل آن در حافظه ی CPU ظاهر می شود. اگر گزینه ی Do not This Display Message again را فعال کنید، در دانلود های بعدی این پیغام ظاهر نخواهد شد.


نمایندگی زیمنس دانلود بلاک های برنامه نویسی  3


در برنامه نویسی ساختار یافته نمایندگی زیمنس که بلاک هایی از داخل بلاک های دیگر صدا زده می¬شوند، لازم است کل بلاک ها همزمان با روشی که گفته شد، به PLC دانلود شوند، در غیر این صورت با فراخونی بلاکی که در حافظه موجود نیست، PLC به مد Stop می رود و چراغ SF روشن می شود.
اگر محیط LAD/STL/FBD باز بوده و از محیط Simatic Manager اقدام به دانلود بلاک ها شود، به تعداد بلاک هایی که باز هستند، پیغام زیر ظاهر می شود. با تایید این پیغام، بلاک های باز شده هم دانلود می شوند، هر چند ذخیره نشده باشند. بنابراین، توصیه می گردد که تمام زیر مجموعه های Simatic Manager بسته باشند و سپس، دانلود انجام شود. در این حالت، صرفاً آخرین اطلاعات ذخیره شده در بلاک منتقل می شود.


نمایندگی زیمنس دانلود بلاک های برنامه نویسی  4



برای انتقال تعدادی از بلاک ها به PLC زیمنس کافی است در Simatic Manager ابتدا آنها را در پوشه ی Blocks انتخاب کرد و دانلود نمود.


نمایندگی زیمنس دانلود بلاک های برنامه نویسی  5