زیمنس کنترل

کد : 41369

ارتباط Online از طریق Simatic Manager زیمنس

ارتباط Online از طریق Simatic Manager زیمنس
دانلود از محیط  Simatic Manager :
در محیط Simatic Manager اتوماسیون زیمنس می توان کل اطلاعات یک پروژه یا قسمتی از آن را به PLC نمایندگی زیمنس دانلود یا از آن Upload نمود. قبل از برقراری ارتباط ، لازم است نکات زیر را مورد نظر قرار دهیم :
اطلاعات پس از دانلود مانند شکل زیر ، ابتدا به Load Memory منتقل شده و از آنجا بخش های اجرایی مورد نیاز به Work Memory ارسال می شوند.


ارتباط Online از طریق Simatic Manager زیمنس 1
 

جدول سمبل ها و بلاک های UDT و VAT قابل دانلود کردن نیستند و روی هارد کامپیوتر باقی می مانند.
بهتر است قبل از دانلود کردن ، حافظه ی PLC زیمنس بطور کامل ریست شود تا بلاک های غیر ضروری پاک شده و کل اطلاعات از نو ارسال گردد.
اگر ساختار سخت افزار  پیکربندی شده در Step7 با آنچه بصورت واقعی وجود دارد تفاوت داشته باشد ، در هنگام دانلود با پیغام خطا مواجه می شویم و گاهی ممکن است PLC نیز با وجود خطاهای مزبور راه اندازی نشود. برای جلوگیری از بروز این مشکلات ، توصیه می شود پیکربندی سخت افزار قبل از دانلود با کد های زیمنس که روی ماژول ها نوشته شده است ، تطبیق داده شده و در صورت نیاز ، اصلاحات لازم در پیکربندی به عمل آید.
در پنجره Simatic Manager می توان برای دانلود به جای منوهای برنامه با استفاده از کلیک راست ماوس و انتخاب گزینه PLC > Download این کار را انجام داد.