زیمنس کنترل

کد : 40376

نحوه ی Archive و Retrive پروژه های زیمنس

نحوه ی Archive و Retrive پروژه های زیمنس
پس از نوشتن پروژه و کامل نمودن آن ، میتوان آن را آرشیو کرد. عمل آرشیو یک کپی از کل پروژه را به صورت فشرده تبدیل می کند. بنابراین فایل اصلی پروژه بر روی سیستم باقی می ماند. عمل آرشیو برای جا به جایی پروژه از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر و ایجاد یک Backup کامل انجام می شود. همچنین ، عمل Retrieve عکس عمل آرشیو است و برای استفاده از پروژه و باز کردن آن در برنامه Simatic ، لازم است عمل Retrive انجام شود.
نکته : از آنجایی که پروژه ها به زبان سیستم عامل PG حساس هستند ، اگر پروژه ای بر روی یک PG ساخته شود ، به طوری که زبان پیش فرض آن سیستم English باشد و آن پروژه به روش معمول آرشیو و به PG دیگری انتقال یابد و در سیستم جدید ، زبان پیش فرض مثلاً Farsi انتخاب شده باشد ، پروژه مورد نظر باز خواهد شد ، زیرا همانطور که گفته شد پروژه های Step7 اتوماسیون زیمنس به زبان سیستم عامل حساس هستند.

در نمایندگی زیمنس برای حل این مشکل و عدم چنین حساسیتی توصیه می شود قبل از آرشیو ، ابتدا بر روی نام اصلی پروژه تک کلیک کرده و سپس گزینه Can Be Opened Under any Windows Language Setting (Language Neutral) را از منوی Edit > Object Properties فعال کنید. مطابق شکل زیر :



نحوه ی Archive و Retrive پروژه های زیمنس 1




حال ، برای انجام عمل آرشیو در برنامه Simatic زیمنس از طریق منوی File > Archive را انتخاب کنید. در این صورت ، پنجره ای مانند شکل زیر باز میشود که توسط آن باید پروژه مورد نظر انتخاب شود.



نحوه ی Archive و Retrive پروژه های زیمنس 2




با انتخاب پروژه ، پنجره دیگری باز میشود که در آن محل ذخیره سازی پروژه و پسوند فایل آرشیو متناسب با برنامه های آرشیو سازی نصب شده روی سیستم مشخص میگردد.



نحوه ی Archive و Retrive پروژه های زیمنس 3



در تصویر فوق فقط پسوند.zip وجود دارد. در صورتیکه نرم افزار های دیگر آرشیو سازی بر روی سیستم نصب شده باشد ، در این لیست اضافه خواهد شد. پس از مرحله فوق ، پنجره دیگری مانند شکل زیر باز میشود که با استفاده از آن میتوان پروژه را به قسمت های کوچکتر تقسیم نمود. این در شرایطی است که حجم پروژه زیاد باشد. در صورتی که گزینه NO انتخاب شود ، پروژه یکپارچه آرشیو میشود.

نحوه ی Archive و Retrive پروژه های زیمنس 4



در اتوماسیون زیمنس اگر بخواهیم یک پروژه آرشیو شده را باز کنیم ، ابتدا باید توسط برنامه SIMATIC MANAGER آن را Retrieve کنیم. برای این کار از منوی File > Retrieve را انتخاب کرده و سپس از پنجره باز شده محل قرارگیری پروژه را انتخاب نموده و پس از آن ، محل ذخیره سازی پس از Retrieve را مشخص کنید.



نحوه ی Archive و Retrive پروژه های زیمنس 5



در نهایت ، پس از عمل Retrieve پیغامی ظاهر میشود که در صورت تایید آن ، همزمان پروژه نیز باز میشود و در غیر این صورت ، پس از Retrieve از طریق منوی File > Open میتوان پروژه را باز کرد.


نحوه ی Archive و Retrive پروژه های زیمنس 6