زیمنس کنترل

کد : 40374

مقایسه ی بلاک ها با یکدیگر (Compare Blocks) اتوماسیون زیمنس

مقایسه ی بلاک ها با یکدیگر (Compare Blocks) اتوماسیون زیمنس
میتوان یک یا چند بلاک زیمنس را از یک پروژه با بلاک های پروژه های نمایندگی زیمنس دیگر ( به عنوان مثال، برنامه ی PLC زیمنس که در حال کار، با برنامه ای که روی PG یا PC ذخیره شده ) مقایسه نموده و تفاوت های آن ها را مشاهده کرد. بلاک های زیمنس در یکی از دو حالت زیر می توانند مورد مقایسه قرار گیرند :
 
      یکی Online و دیگری Offline
      هر دو Offline
 
برای استفاده از آن، در پنجره ی simatic manager اتوماسیون صنعتی زیمنس با استفاده از منوی Option > Compare Blocks پنجره رو به رو باز میشود :
 
 
 
مقایسه ی بلاک ها با یکدیگر (Compare Blocks) اتوماسیون زیمنس 1
 
 
 
اگر بخواهیم کل بلاک های دو پروژه را مقایسه کنیم، ابتدا روی پوشه ی Blocks زیمنس اولی کلیک کرده، سپس روی Path2 رفته و همزمان از پروژه ی دوم که آن را در Simatic Manager اتوماسیون زیمنس باز کرده ایم، پوشه ی Blocks زیمنس را انتخاب می نماییم. این کار را میتوان برای دو بلاک همنوع از یک یا دو پروژه نیز انجام داد. پس از انتخاب، روی Ok کلیک میکنیم تا مقایسه صورت گیرد. نتیجه ی مقایسه برای تک تک بلاک ها لیست میشود.
 
 
 
مقایسه ی بلاک ها با یکدیگر (Compare Blocks) اتوماسیون زیمنس 2
 
 
 
 
با کلیک روی دکمه ی Detail نمایندگی زیمنس باکسی مانند شکل زیر مشاهده خواهد شد که در آن موارد اختلاف با رنگ قرمز مشخص شده اند.
 
 
 
مقایسه ی بلاک ها با یکدیگر (Compare Blocks) اتوماسیون زیمنس 3
 
 
 
حال، اگر روی گزینه ی Go to کلیک کنیم، برنامه LAD/STL/FBD باز شده و دو پنجره کنار هم از سطری که اختلاف شروع شده است، نمایش داده میشود.
 
 
 
مقایسه ی بلاک ها با یکدیگر (Compare Blocks) اتوماسیون زیمنس 4