زیمنس کنترل

کد : 35008

اجزای موجود بر روی پنل جلویی PS های اتوماسیون صنعتی زیمنس

اجزای موجود بر روی پنل جلویی PS های اتوماسیون صنعتی زیمنس
همانطور که در شکل دیده میشود ، PS400 دارای نشانگر ها و کلید های مختلفی میباشد ولی تمام تغذیه ی S7-400 دارای نمایش دهنده های یکسان هستند.

1-  FMR : مخفف Fault Message Reset بوده و برای Acknowledge نمودن خطا و Reset نمودن LED های خطای آن است . وقتی خطای PS به وجود می­آید ، نشانگرهای خطا روشن میشوند . معمولاً وقتی خطا برطرف میشود ، این نشانگر ها خاموش میشوند ، ولی در برخی شرایط مانند تعویض باتری لازم است کلید FMR را پس از برطرف شدن خطا یک لحظه فعال کنیم .

2- Standby Switch : همان کلید قطع و وصل نمودن Power است . این کلید ، ولتاژ خروجی 24VDC را کنترل میکند.

3- BATT.INDIC : این سوئیچ برای Indicate نمودن خطاهای باتری Backup استفاده میشود . اگر PS دارای دو محل برای نصب باتری باشد ، این سوئیچ سه وضعیت خواهد داشت.

اگر در وضعیت OFF باشد ، باتری ها از لحاظ الکتریکی در مدار هستند ، ولی در صورت بروز خطا در آنها ، Indicate نخواهد شد و نشانگرها روشن نمیشود .
اگر در وضعیت BATT1 باشد ، فقط خطاهای باتری شماره ی 1 دیده میشود .
اگر در وضعیت BATT2 باشد ، خطاهای هر دو باتری دیده میشود . در این صورت با بروز خطا در هر یک از باتری ها ، نشانگر های مربوطه روی PS روشن شده و گزارش خطا به CPU اعلام میشود.

4- Input Power Select : این کلید در تمام PS های S7-400 وجود دارد . با استفاده از آن ، میتوان مشخص نمود که ولتاژ ورودی به منبع تغذیه 120 یا 230 VAC باشد .باتری بک آپ زیمنس

لامپ های نشانگر روی منبع تغذیه زیمنس:
جدول زیر ، LED های نشانگر روی منبع تغذیه و مفاهیم آنها را نشان میدهد . بدیهی است که در PS هایی که یک محل برای نصب باتری دارند ، نشانگر BATT2F وجود ندارد .


اجزای موجود بر روی پنل جلویی PS های اتوماسیون صنعتی زیمنس

کنترل زیمنس، نماینده زیمنس در ایران ارائه کننده محصولات اتوماسیون صنعتی زیمنس و آموزش های مرتبط