زیمنس کنترل

کد : 34943

آشنایی با کارت های Function Module و انواع آن

آشنایی با کارت های Function Module و انواع آن
Function Module ماژول هایی هستند که فانکشن خاصی را مستقل از CPU اجرا می کنند و به اصطلاح باری را از دوش CPU بر می دارند. ورودی ها مستقیماً به این ماژول ها داده شده و خروجی ها نیز مستقیماً از آنها ارسال می شوند و در عین حال، FM ها می توانند با CPU تبادل دیتا داشته باشند. در برخی کاربردها مانند شمارش سریع که امکان آن توسط CPU وجود ندارد، چاره ای جز استفاده از ماژول FM نیست. برای تنظیمات مربوط به فانکشن داخلی FM، علاوه بر Step7 پکیج پیکربندی جداگانه ای نیز لازم است. (اتوماسیون صنعتی زیمنس)
در این پکیج ها علاوه بر ابزار پیکربندی، فانکشن بلاک های خاص FM که توسط آنها پارامترها به FM اختصاص داده می شوند، عرضه می شود. اگر پس از وارد کردن FM در HW Config و ذخیره سازی، به برنامه یSimatic Manager باز
گردیم، می بینیم که آیکون FM مانند شکل زیر در پنجره ظاهر شده و دارای پوشه بلاک جداگانه ای است. بلاک های خاص FM در این پوشه قرار می گیرند.


آشنایی-با-کارت-های-Function-Module-و-انواع-آن-1.
 
نمایندگی زیمنس در ایران

با وارد کردن FM مورد نظر در اسلات 4 تا 11 از رک 300 و سپس کلیک روی آن، پنجره ای باز می شود که دو بخش آن یعنی بخش General که توضیحات کلی راجع به ماژول را در بر دارد و بخش Address در همه مشترک هستند. آدرس هایی که در بخش Address آمده است، به شرحی که برایSM ها ذکر شد، قابل تغییر هستند. بخش دیگری که در بسیاری از FM ها وجود دارد، به Basic Parameters موسوم است. در این بخش، می توان نوع وقفه که توسط FM به CPU اعمال می شود را تنظیم کرد. وقفه از نوع Diagnostic در صورت وجود اشکال، مانند قطعی و اتصال کوتاه عمل می کند. وقفه از نوع Hardware Interrupt وقتی مقدار Actual از مقدار رفرنس که در پارامتر های ماژول تنظیم شده بیشتر شود، عمل می نماید. واکنش به توقف CPU نیز در برخی قابل تنظیم است. پارامتر های دیگری نیز بطور خاص برای برخی FM ها وجود دارد.
 
نمایندگی کنترل زیمنس (اتوماسیون صنعتی زیمنس) آماده خدمات رسانی به شما مشتریان گرامی می باشد.