زیمنس کنترل

کد : 34911

تنظیم سخت افزاری کارت های آنالوگ

تنظیم سخت افزاری کارت های آنالوگ
هر کارت ورودی آنالوگ با توجه به نوع آن می تواند سیگنال های مختلفی دریافت کند. در چنین کارت هایی لازم است مشخص شود که کانال مزبور در حال حاضر به چه سیگنالی متصل شده است که این عمل، در تنظیمات کارت انجام می شود. از این لحاظ می توان کارت های ورودی آنالوگ را به سه دسته تقسیم نمود:(اتوماسیون صنعتی زیمنس)
  1. کارت هایی که فقط یک Type و Range خاصی از سیگنال را دریافت می کنند و در نتیجه ، نیاز به تنظیم خاصی ندارند.
  2. کارت هایی که تایپ ها و رنج های مختلفی دریافت می کنند، ولی تنظیمات آنها فقط نرم افزاری است.
  3. کارت هایی که تایپ ها و رنج های مختلفی دریافت می کنند و علاوه بر تنظیمات نرم افزاری، نیاز به تنظیم سخت افزاری نیز دارند.
روی بدنه ی سمت چپ کارت های دسته سوم، تعدادی ماژول کوچک مربع شکل به نام Measuring Range Module وجود دارد. که روی آن حروف D , C , B , A نوشته شده است. براساس نوع کارت و مطابق با دستورالعمل موجود در کاتالوگ آن، این ماژول باید طوری تنظیم شود که یکی از حروف فوق به سمت پشت کارت قرار گیرد. در پارامتر های کارت که توسط HW Config تنظیم می شود، وضعیت ماژول فوق بعنوان راهنمایی داده می شود.
آنچه در شکل نشان داده شده است، یک کارت AI 8×12 Bit (با کد سفارش 6ES7331-7KF02-0AB0) می باشد که انواع ورودی را قبول می کند. هر دو کانال یک Measuring Range Module دارد که تنظیم آن باید مطابق جدول زیر باشد.


تنظیم-سخت-افزاری-کارت-های-آنالوگ1

نکته: Measuring Range فقط در برخی از کارت های AI وجود دارد و تنظیمات کارت های خروجی آنالوگ، تماماً نرم افزاری هستند.

نمایندگی کنترل زیمنس (اتوماسیون صنعتی زیمنس)، آماده خدمات رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد.