زیمنس کنترل

کد : 34871

پارامترهای مهم در کارتهای خانواده اتوماسیون صنعتی زیمنس

پارامترهای مهم در کارتهای خانواده اتوماسیون صنعتی زیمنس
به برخی از مهمترین پارامتر های مشخصه ی کارت های  زیمنس DI می پردازیم:
  • برای اتصال سیگنال به کارت هایDI  زیمنس از کابل های شیلد دار و بدون شیلد استفاده می شود. حداکثرطول کابل بدون شیلد 600 متر و کابل با شیلد مناسب 1000 متر است.
  • جریان هر ورودی در کارت های مختلف متفاوت بوده و در مشخصات فنی آن ذکر شده است. به عنوان مثال، در کارت با مشخصات DI 32 × 24 V DC برابر 7ma است.
  • در برخی از کارت ها  زیمنس Front Connector 20 Pin و در برخی دیگر 40Pin زیمنس نصب می شود.
منظور از Front Connector زیمنس کانکتوری است که سیم بندی به آن انجام شده و سپس، به جلوی کارت متصل می شود. این کانکتور دارای دو نوع 40Pin و 20Pin است که برای تمام انواع کارت های دیجیتال و آنالوگ 300 از یکی از این دو استفاده می شود. (نمایندگی زیمنس)
در کارت DO دیتای ارسالی از CPU به سیگنال الکتریکی تبدیل شده و به تجهیز تحت کنترل ارسال می شود. از آنجایی که کارت های دیجیتال، جزو کارت های دو حالته محسوب می شوند، تنها دارای دو حالت قطع و وصل می باشند. اگر دیتای یک منطقی به کانالی در کارت ارسال شود، سیگنال خروجی کانال وصل شده و اگر دیتای صفر منطقی به کارت ارسال شود، سیگنال خروجی کارت قطع می شود.
هر کارت دیجیتال (ورودی یا خروجی) بصورتی نام گذاری شده که از روی آن می توان نوع آن را تشخیص داد. روش نامگذاری مطابق جدول زیر است:


پارامترهای-مهم-در-کارتهای-خانواده-اتوماسیون-صنعتی-زیمنس

کارت های رله ای:
برخی از کارت های DO دارای قابلیت جریان دهی بالایی هستند. مشخصه ی این کارت ها طبق جدول فوق علامت REL بعد از نام کارت به معنای رله ای است. در این کارت ها به ازای هر بیت، یک رله ی کوچک (معمولاً 10A) وجود دارد که با دریافت سیگنال منطقی یک از CPU، آن رله عمل کرده و کنتاکت آن فعال می شود. ولتاژ خروجی این کارت ها معمولاً230 VAC می باشد.
کارت های EX:
برخی از DO ها بگونه ای طراحی شده اند که می توانند در محیط های خطرناک که احتمال انفجار وجود دارد، کار کنند. مشخصه ی این کارت ها علامت EX در انتهای نام کارت است. همانطور که در جدول فوق مشاهده می کنید، کارت های رله ای نوع EX ندارند.
کارت DO16XUC 24/48 V:
در این کارت، علامت UC نشان دهنده ی Universal بودن کارت است. بدین معنی که این کارت می تواند هم خروجی AC و هم خروجی DC با ولتاژ 24 VDC یا 48 V تحویل دهد.
کارت DO 64×DC 24V / 0.3A, Switching:
این کارت دارای 64Bit خروجی است که به ازای یک منطقی ولتاژ 24VDC با جریان مجاز هر کانال 0.3A به خروجی تحویل می دهد.

نحوه ی آدرس دهی کارت های خروجی دیجیتال نیز مانند کارت های DI می باشد، با این تفاوت که به جای شناسه I از Q استفاده می شود. به عنوان مثال، در یک کارت DO 16×DC 24V با آدرس شروع 2 وضعیت آدرس های آن مانند جدول زیر می باشد:

پارامترهای-مهم-در-کارت-های-خانواده-اتوماسیون-صنعتی-ز1یمنس
کنترل زیمنس وارد کننده تجهیزات اتوماسیون صنعتی زیمنس در ایران