زیمنس کنترل

کد : 32810

تاثیر پیدایش اتوماسیون صنعتی بر روی صنعت

تاثیر پیدایش اتوماسیون صنعتی بر روی صنعت
در گذشته برای انجام کار های کنترلی از قطعاتی مانند کلید ها و کنتاکتور ها استفاده می شد که امنیت پایین و دشواری در ایجاد روند های کنترلی، هزینه زیادی را بر صنعت کشور ها اعمال می کرد. پیدایش قطعات محاسبه گر الکتریکی مانند ماشین حساب ها، محققان را به فکر تولید تجهیزاتی انداخت که عملیات محاسباتی را به صورت الکتریکی انجام دهند.
از زمان پیدایش کامپیوتر ها به عنوان محاسبه گرهای الکترونیکی، مهندسان به فکر استفاده از این تکنولوژی در صنعت بوده اند. اما به دلیل ضعف های زیاد سیستم های کامپیوتری در گذشته مانند امنیت پایین، استفاده از این علم در صنعت امکان پذیر نبود. پیدایش ترانزیستور ها و ادامه آن میکرو کنترلر ها تحول عظیمی در علم کامپیوتر به وجود آورد. این تحولات راه را برای ورود کنترل کننده های کامپیوتری به صنعت هموار ساخت.
این کنترل کننده ها تحت نام PLC (کنترل کننده های منطقی برنامه پذیر) در جهان شهرت یافتند.
از مهم ترین تاثیرات این قطعات می توان به موارد زیر اشاره کن :

  • افزایش سرعت در محاسبات و تولید محصولات
  • افزایش امنیت و کیفیت محصولات
  • کاهش هزینه تولید کننده هم از لحاظ نیروی کار و هم از لحاظ تعمیرات و نگهداری
با توجه به اهمیت PLC ها در صنایع مختلف، شرکت های مختلفی در سرتاسر جهان تولید این محصول را آغاز کردند. یکی از شرکت ها، شرکت زیمنس آلمان (کنترل زیمنس، نمایندگی زیمنس در ایران) می باشد، که PLC های خود را تحت نام سری S7 وارد بازار نموده است که در این سری، خانواده  S7300، S7400 از شهرت بیشتری برخوردارند. اما پایین بودن هزینه S7300 باعث گردیده از این خانواده به طور گسترده تری در صنعت استفاده شود.