آموزش نرم افزار تیاپورتال 19: تعریف متغیرها

ارسال شده در تاریخ: 27 شهریور 1400چاپ
اشتراک گذاری:
آموزش نرم افزار تیاپورتال 19: تعریف متغیرها

نمایندگی زیمنس; آموزش TIA و تعریف متغیرها در نرم افزار

متغیرها در نرم افزار TIA Portal به دو صورت سراسری و محلی می باشد و اندازه متغیرها متناسب با  نوع داده ها متفاوت است. آدرس دهی متغیر ها به صورت منحصر به فرد می باشد که CPU بتواند به اطلاعات درون انها دسترسی داشته باشد. در ادامه هر دو را به صورت مجزا تعریف خواهیم کرد. زمینه کاری زیمنس کنترل، فروش محصولات اتوماسیون و فشار ضعیف می باشد، در کنار فروش توسط یک تیم مقالات آموزشی هم در بخش مقالات درج خواهد شد. 

 


مقاله آموزشی پیشنهادی: محاسبه حجم حافظه


 

  متغیرهای سراسری (Global)  

زمانی که در مورد متغیرهای سراسری صحبت می کنیم بدین معناست که، در همه بلاک های برنامه نویسی شناخته شده هستند. به عبارت دیگر آدرس این نوع متغیرها را بتوان در هر جای برنامه و در هر یک از بلاک های برنامه نویسی استفاده نمود. آدرس متغیر ها توسط CPU تشخیص داده می شود و می تواند عملیات خواندن/ نوشتن داده ها در آن متغیر را انجام دهد. 

 

6 متغیر سراسری در CPU

  1. نوع ورودی: I
  2. نوع خروجی: Q
  3. نوع M :Bit Memory
  4. نوع Global DB
  5. نوع تایمر در S7-1500
  6. نوع کانتر در S7-1200

 

  متغیرهای محلی (Local)  

متغیرهای محلی همانطور که از نامشان هم آشکار است، متغیرهایی هستند که در بخش Interface از محیط یک بلاک برنامه نویسی تعریف می شوند. متغیرهای LOCAL بر خلاف متغیرهای GLOBAL که در هر جای برنامه معتبر و شناخته شده هستند عمل می کنند. متغیرهای محلی فقط درون همان بلاک شناخته می شوند و قادر نخواهید بود که از آدرس آنها در بلاک دیگر استفاده نمایید. 

 

با عضویت در خبرنامه از آخرین مطالب مطلع شوید.