نمایندگی زیمنس: معرفی پایه های SFC32 با نام سمبلیک "SRT_DINT"

ارسال شده در تاریخ: 08 مرداد 1396چاپ
اشتراک گذاری:
نمایندگی زیمنس: معرفی پایه های SFC32 با نام سمبلیک
OB _NR: در این پایه ، باید شماره ی OB نمایندگی زیمنس مربوط به وقفه تاخیر زمانی را بدون هیچ فرمتی وارد نمود.

DTIME: در این پایه باید زمان تاخیر را وارد کنیم. این پایه با فرمت (T#) Time وارد شده و می توانید از 1 تا 60000MS وارد شود ، در واقع پس از دریافت لبه ی منفی در پایه ی EN مربوط به SFC32 ، سیستم به مدت زمان DTIME صبر نموده و پس از آن OB مربوطه را اجرا می کند.

SIGN: در این پایه می توان کدی را به صورت دلخواه با فرمت W#16# وارد نمود. حال ، در متغیر های محلی مربوط به OB مربوطه یک پایه به نام OB2X_SIGN وجود دارد ( X می تواند از 0 تا 3 باشد ) که به محض اجرای SFC32 این کد که قبلاً تعریف شده ، در این متغیر ذخیره می¬شود وکاربر می تواند از آن در برنامه استفاده کند.

RET_VAL: تمام بلاک های برنامه نویسی شده ی SIEMENS (SFC , FC) اتوماسیون صنعتی زیمنس دارای یک پایه به نام Return Value هستند که از جنس Word می باشند. در واقع ، خروجی خطاهای SFC است. در صورتی که اشکالی در عملکرد این SFC به وجود بیاید ( بسته به نوع خطا ) ، کدی وارد این متغیر میشود.

نکته: زمانی که در پایه ی DTIME تعریف می شود ، نباید از 60000MS یا 1  M تجاوز کند ، در غیر اینصورت OB مربوطه اجرا نمی شود. در ضمن ، این ماکزیمم زمان به صورت استاندارد تعریف شده و غیر قابل تغییر است.

با عضویت در خبرنامه از آخرین مطالب مطلع شوید.