نمایندگی زیمنس: استفاده از اسامی سمبلیک به جای آدرس های مطلق در DB ها

ارسال شده در تاریخ: 29 آذر 1395چاپ
اشتراک گذاری:
نمایندگی زیمنس: استفاده از اسامی سمبلیک به جای آدرس های مطلق در DB ها
برای ایجاد آدرس های مطلق لازم است در محیط DB آدرس های سمبلیک وارد شود. محل وارد شدن این اسامی ، ستون Name می­باشد. پس از اینکه نام سمبلیک به همراه Type مورد نظر وارد شد ، سیستم بطور اتوماتیک آدرس مطلق را ایجاد میکند. در برنامه نویسی نیز میتوان بجای وارد کردن آدرس مطلق ، از آدرس سمبلیک استفاده نمود ، بشرطی که خود DB حتما نام سمبلیک داشته  باشد که در هنگام ساختن DB به آن اشاره شد. وجود اسامی سمبلیک علاوه بر  سهولت در  آدرس دهی ، امکان تداخل آدرس ها را کاهش می­دهد. بنابراین ، اگر در برنامه نویسی از آدرس مطلقی مربوط به DB استفاده شود که نام سمبلیک نداشته باشد ، این آدرس اشتباه است ، زیرا در DB آدرس مطلق بدون وجود نام سمبلیک ساخته نمی­شود. نام هر پارامتر  در  DB می­تواند  حداکثر 24 کاراکتر و ترکیبی از  حروف و اعداد باشد ( حروف کوچک و بزرگ یکسان تلقی می­شوند. ) در صورتی که به توضیحات بیشتری درباره ی عملکرد آن پارامتر نیاز باشد ، میتوان از ستون Comment استفاده کرد.
آدرس های Word و Dword با اعداد زوج شروع میشوند. حتی اگر آدرس بایت بعدی با عدد فرد شروع شود ، آن بایت را رها می­کند و از آن به بعد آدرس دهی را انجام می­دهد. همانطور که در تصویر زیر دیده می­شود ، آدرس DATA_3 و DATA_4 با توجه به Bool بودن آنها به ترتیب 6.0 و 6.1 است. حال ، دیتای بعدی با تایپ Word ارائه شده است ، بنابراین آدرس آن از بایت هشت شروع می­شود.برای ایجاد آدرس های مطلق لازم است در محیط DB آدرس های سمبلیک وارد شود. محل وارد شدن این اسامی ، ستون Name می­باشد. پس از اینکه نام سمبلیک به همراه Type مورد نظر وارد شد ، سیستم بطور اتوماتیک آدرس مطلق را ایجاد میکند. در برنامه نویسی نیز میتوان بجای وارد کردن آدرس مطلق ، از آدرس سمبلیک استفاده نمود ، بشرطی که خود DB حتما نام سمبلیک داشته  باشد که در هنگام ساختن DB به آن اشاره شد. وجود اسامی سمبلیک علاوه بر  سهولت در  آدرس دهی ، امکان تداخل آدرس ها را کاهش می­دهد. بنابراین ، اگر در برنامه نویسی از آدرس مطلقی مربوط به DB استفاده شود که نام سمبلیک نداشته باشد ، این آدرس اشتباه است ، زیرا در DB آدرس مطلق بدون وجود نام سمبلیک ساخته نمی­شود. نام هر پارامتر  در  DB می­تواند  حداکثر 24 کاراکتر و ترکیبی از  حروف و اعداد باشد ( حروف کوچک و بزرگ یکسان تلقی می­شوند. ) در صورتی که به توضیحات بیشتری درباره ی عملکرد آن پارامتر نیاز باشد ، میتوان از ستون Comment استفاده کرد.
آدرس های Word و Dword با اعداد زوج شروع میشوند. حتی اگر آدرس بایت بعدی با عدد فرد شروع شود ، آن بایت را رها می­کند و از آن به بعد آدرس دهی را انجام می­دهد. همانطور که در تصویر زیر دیده می­شود ، آدرس DATA_3 و DATA_4 با توجه به Bool بودن آنها به ترتیب 6.0 و 6.1 است. حال ، دیتای بعدی با تایپ Word ارائه شده است ، بنابراین آدرس آن از بایت هشت شروع می­شود.


 
استفاده از اسامی سمبلیک به جای آدرس های مطلق در DB ها
کنترل زیمنس، نماینده زیمنس در ایران

با عضویت در خبرنامه از آخرین مطالب مطلع شوید.