زیمنس کنترل

کد : 44825

آموزش پی ال سی S7-1200 زیمنس : طراحی موتور راست گرد و چپ گرد

آموزش پی ال سی S7-1200 زیمنس : طراحی موتور راست گرد و چپ گرد

نمایندگی زیمنس ایران

زیمنس کنترل نماینده فروش محصولات زیمنس آلمان در ایران (اتوماسیون صنعتی زیمنس، فشار ضعیف، فشار متوسط) به صورت رایگان پی ال سی S7-1200 زیمنس را به شما آموزش می دهد. در این قسمت از آموزش شما آموزش خواهید داد که چگونه موتور راست گرد یا چپ گرد طراحی کنید. با آموزش های زیمنس ایران (زیمنس کنترل) همراه باشید.

 

طراحی موتور راست گرد و چپ گرد :

در اولین قدم آموزش طراحی موتور باید بدانید که موتور چپ گرد باید فعال باشد یا موتور راست. به عبارت دیگر فقط یک موتور می تواند فعال باشد.

 

نمایندگی زیمنس ایران - آموزش پی ال سی S71200 زیمنس

زیمنس ایران - اموزش طراحی موتور راست گرد و چپ گرد

 

تعویض گردش موتور:

همانطور که در بالا هم اشاره شد گردش موتور فقط می تواند به راست باشد یا چپ. اگر تصمیم به تعویض گردش موتور شد باید از کلید STOP استفاده شود.

اگر تحت یک شرایط خاص موتور ها به صورت همزمان فعال شوند، قاعدتا موتوری فعال شده که زودتر روشن شده است و ان موتور شروع به گردش می کند.

 

طراحی موتور راست گرد یا چپ گرد توسط PLC S7-1200 زیمنس :

  • ایجاد ورودی با کنتاکت باز i0.0
  • ایجاد یک خروجی با assignment (کویل) q0.0
  • استفاده از یک بلوک Set/Reset ( اگر در این حین دو ورودی همزمان فعال شوند موتور خاموش شود. هم اکنون لازم است دکمه Stop برای خاموش شدن موتور کلیک می کنیم. )

 

غیر فعال شدن دو موتور به صورت همزمان :

برای این نتیجه لازم است از 2 تا کنتاکت بسته استفاده کنید. زیرا هم اکنون دو موتور فعال هستند و ما نیاز خواهیم داشت  ورودی موتور مقابل یا خود موتور مقابل فعال بود این ورودی موتور موردنظر فعال نشود.

با وجود دو کنتاکت فعالیت موتور ها به صورت جداگانه می باشد. به این صورت که اگر موتور راست گرد فعال باشد موتور چپ گرد غیر فعال می شود. (می تواند بر عکس هم عمل کند. ) 

 

غیر فعال شدن موتور به طور همزمان - نمایندگی زیمنس