زیمنس کنترل

کد : 44823

آموزش پی ال سی S7-1200 زیمنس : نحوه اتصال پی ال سی S7-1200 به سیستم

آموزش پی ال سی S7-1200 زیمنس : نحوه اتصال پی ال سی S7-1200  به سیستم

نمایندگی زیمنس ایران 

زیمنس ایران به شما کاربران به صورت رایگان پی ال سی S7-1200 زیمنس را آموزش می دهد. تاکنون 10 قسمت آموزش با مباحث متفاوت در سایت زیمنس کنترل درج شده است. در قسمت پیشین در مورد یکی از مهمترین مباحث برنامه نویسی در محیط TIA که شناخت المان ها و دستورات می باشد را با ذکر مثال صحبت کردیم تا بتوانید المان و دستورات را اجرا نمایید. در این قسمت می خواهیم به شما آموزش دهیم تا چگونه پی ال سی S7-1200 خود را در محیط نرم افزاری TIA به لپ تاپ یا سیستم کامپیوتری خود متصل کنید. 

 

آموزش پی ال سی S71200 - پروفی نت

 

اتصال پی ال سی S7-1200 زیمنس به سیستم کامپیوتری :

شما برای برقراری این اتصال به یک کابل LAN احتیاج خواهید داشت. این کابل LAN باید به پورت PROFINET پی ال سی S7-1200 زیمنس متصل کنید. هم اکنون در نرم افزار TIA  مراحل زیر را طی کنید:

  1. دابل کلیک بر روی پورت PROFINET
  2. انتخاب Ethernet Address از منو سمت چپ
  3. وارد کردن IP سیستم 
  4. برنامه نویسی با هدف مورد نظر 
  5. ایمپورت برنامه به پی ال سی (  برنامه را توسط گزینه Download To PLC ایمپورت کنید. )

 

نمایندگی زیمنس ایران

 

نکته طلایی و مهم 

همانطور که از بخش دوم پنجره  IP Protocol مشاهده می نمایید در قسمت SET IP Address in  the project دو گزینه وجود دارد که به صورت پیش فرض مقادیر دارند و فعال هستند. این مقادیر IP  سیستم شما می باشد و اگر مقادیری نبود باید IP  را به همراه Subnet Mask ( 255.255.255.0 ) به صورت دستی وارد کنید. 

 

جهت پیدا کردن IP به قسمت Control Panel سیستم خود بروید. بخش Network and Internet را پیدا کنید. قسمت Network and Sharing Center را انتخاب کنید. در منو سمت چپ سه گزینه را مشاهده می کنید که شما باید Change adapter setting کلیک کنید. پنجره ای برای شما به نمایش خواهد آمد با عنوان Ethernet Properties ، قسمت This connection uses the following items گزینه Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4) را پیدا کنید.

 

زیمنس کنترل - آموزش پی ال سی S71200 زیمنس