زیمنس کنترل

کد : 44792

آموزش مقدماتی PLC S7-300 نمایندگی زیمنس، قسمت چهاردهم: آموزش رجیسترها و کانورترها

آموزش مقدماتی PLC S7-300 نمایندگی زیمنس، قسمت چهاردهم: آموزش رجیسترها و کانورترها

در این قسمت از آموزش های پی ال سی S7-300 که توسط نمایندگی زیمنس ایران ارائه می شود به بررسی رجیسترها و کانورترها (Converter) خواهیم پرداخت و با مثال کاربردی از رجیسترها و کانورترها استفاده خواهیم کرد.

 

رجیسترها در پی ال سی S7-300 نمایندگی زیمنس

در برنامه نویسی PLC S7-300 رجیسترها ماننده حافظه عمل می کنند و ما می توانیم مقدار ذخیره شده در آنها را در قسمت های مختلف استفاده کنیم که رجیسترها از mw0 شروع شده و تا مقدار رجیستر تعیین شده ادامه دارند.

 

کانورترها در پی ال سی S7-300 نمایندگی زیمنس

از کانورترها در برنامه نویسی PLC S7-300 برای تبدیل نوع داده ها استفاده می شود برای مثال تبدیل BDC به Integer و یا برعکس، از Integer به BDC و...

 

طراحی مثال با استفاده از رجیسترها و کانورترها

می خواهیم مثالی طراحی کنیم که با استفاده از رجیسترها و کانورترها مقدار زمان یک تایمر را گرفته و در رجیستر ذخیره کنیم و نوع آن را که BDC می باشد، به Integer تبدیل کنیم.

 

برای شروع اول به یک کنتاکت باز و یک تایمر و کلید متوقف کردن داریم:

 

نمایندگی زیمنس، طراحی مثال با استفاده از رجیسترها و کانورترها در PLC S7-300

 

همانطور که در عکس بالا مشاهده می کنید پایه های تایمر خود که BI (باینری) و BCD ( نوع BCD) می باشد را به رجیسترهای MW0 و MW1 متصل کردیم که در این مثال ما به رجیستر MW1 که نوع BCD زمان تایمر در آن قرار دارد نیاز داریم تا آن را با استفاده از کانورترها به  Integer تبدیل کنیم. پس در یک نتورک جدید از منوی Converter در پنجره Program Elements یک بلوک BCD_I به آن نتورک اضافه می کنیم و در پایه IN رجیستر MW1 را قرار می دهیم و نتیجه آن را در پایه OUT به عنوان MW2 که رجیستر سوم ما می باشد ذخیره می کنیم:

 

آموزش پی ال سی S7-300 نمایندگی زیمنس به بررسی رجیسترها و کانورترها

 

همینطور کانورترهای دیگری مانند I_DI و INV_DI و ... وجود دارند که می توانید از آنها نیز در قسمت های مختلف برای تبدیل نوع داده ها استفاده کنید.

 

کنترل زیمنس نماینده رسمی محصولات اتوماسیون صنعتی، فشار ضعیف و فشار متوسط زیمنس در ایران

ارائه دهنده آموزش های کاربردی رایگان اتوماسیون زیمنس