زیمنس کنترل

کد : 44775

تمرین چهاردهم نمایندگی زیمنس: از بین بردن میکروب ها توسط گاز با PLC LOGO

تمرین چهاردهم نمایندگی زیمنس: از بین بردن میکروب ها توسط گاز با PLC LOGO

تمرین چهاردهم نمایندگی زیمنس: از بین بردن میکروب ها در صنعت جوجه کشی با سیستم اتوماسیون صنعتی زیمنس

از سری

مثالهای کاربردی برنامه نویسی اتوماسیون صنعتی و پی ال سی های زیمنس

دید کلی:

پی ال سی LOGO زیمنس می تواند در جوجه کشی استفاده شود. در جوجه کشی ها با استفاده از گاز، میکروب های روی پوسته تخم مرغ را از بین می برند تا از انتقال میکروب به جوجه ها جلوگیری شود. با استفاده از LOGO! انتشار گازی که برای کشتن میکروب ها استفاده می شوند را کنترل می کنند. در یک سالن ویژه، گاز ضدعفونی کننده توسط یک دستگاه گرمایی الکتریکی تولید می‏شود. گاز موجود در سالن باید پس از سپری شدن مدت زمانی مشخص توسط یک فن تخلیه شود.

توضیح برنامه:

پروسه انتشار گاز با فشردن شستی ON (I1) شروع می شود. دستگاه تولید کننده گاز (Q1) بلافاصله فعال می شود و بعد از گذشت 10 دقیقه توسط یک تایمر off-delay خاموش می شود. گاز باید برای مدتی در اتاق بماند تا پروسه کشتن میکروب‌ها با موفقیت انجام شود. بعد از 10 دقیقه فن تخلیه (Q2) شروع به کار می کند و اتاق را از وجود گاز پاک می کند. همچنین فن برای 10 دقیقه کار می کند که آن را با یک تایمر Off Delay تنظیم می کنیم. یک لامپ (Q3) نیز برای نشان دادن حالت کاری دستگاه وجود دارد و تا زمانی که پروسه در جریان است لامپ روشن می ماند.

اگر کلید I1 را بیشتر از 3 ثانیه بفشاریم کار سیستم در هر مرحله ای که باشد متوقف می شود و خروجی های Q1 تا Q3 و تمامی زمان های تایمرها ریست می شوند. اتصال I1 به یک بلوک AND تضمین می کند که متوقف کردن پروسه باعث این نمی شود که Q1 و Q2 به صورت دلخواه شروع به کار کنند.

بعد از پایان هر پروسه یا هر وقفه این برنامه می تواند با زدن مجدد I1 دوباره شروع به کار کند و با زدن I2 به صورت مستقل می توان فن تخلیه را روشن و خاموش کرد.

قطعات استفاده شده:

ورودی I1: برای خاموش و روشن کردن دستگاه تولید کننده گاز (NO)

ورودی I2: کلید خاموش و روشن کردن فن (NO)

خروجی Q1: تولید گاز

خروجی Q2: فن تخلیه

خروجی Q3: لامپ اعلام وضعیت کاری