زیمنس کنترل

کد : 44740

نمایندگی زیمنس: نمایش تغییرات دما در یک محفظه یخچال

نمایندگی زیمنس: نمایش تغییرات دما در یک محفظه یخچال

در این قسمت از آموزش های نمایندگی زیمنس با نحوه طراحی مداری برای نمایش تغییرات دما در یک محفظه یخچال آشنا خواهید شد و با عملکرد آن آشنا خواهید شد.

مدار زیر تغییرات دما را در یک محفظه یخچال دار به نمایش می گذارد و متناسب با تغییرات دما اطلاع رسانی می کند و به این صورت کار می کند که اگر مقدار دما در محفظه بیشتر از حد مجاز – 4 C" شود باعث Set شدن فلیپ فلاپ RS می‎شود و خروجی Q1 که یک لامپ سیگنال است روشن می شود، در همین زمان تایمر آسنکرون هر 30 ثانیه تابع Data Log را فعال می کند. به این ترتیب این تابع مقدار دمای ورودی را هر 30 ثانیه یکبار ثبت می کند. 

مدار را به صورت زیر طراحی می کنیم:

 

نمایندگی زیمنس نمایش تغییرات دما در یک محفظه یخچال 1

 

پس از طراحی مدار با دو بار کلیک روی تابع Data Log در کادر محاوره، پارامتر دمای ورودی را در تابع Analog Amplifier انتخاب می کنیم.
توجه: در تابع Data Log حداکثر می توان 32 پارامتر از توابع مختلف را ذخیره کرد.

گفته شد اطلاعات در حافظه داخلی و در کارت حافظه SD قابل ذخیره است اگر اطلاعات را بخواهیم از روی حافظه داخلی LOGO! بخوانیم از روش زیر عمل می کنیم: 
Tools > Transfer > Upload Data Log 

سپس در صفحه ای که باز می شود اطلاعات را در آدرس مشخصی در کامپیوتر ذخیره می کنیم.

 

خواندن اطلاعات از روی کارت حافظه SD

اگر بخواهیم اطلاعات را از روی کارت حافظه SD بخوانیم ابتدا سخت افزار LOGO! را در حالت STOP قرار می دهیم سپس کارت SD را از LOGO! خارج می کنیم. و آن را در شیار مخصوص SD Card در لپ تاپ یا PC قرار می دهیم (بیشتر لپ تاپ ها دارای این ترمینال هستند ولی در صورت عدم وجود این ترمینال از Card Reader استفاده می کنیم.) به این ترتیب اطلاعات ذخیره شده با فرمت .csv قابل مشاهده است.