زیمنس کنترل

کد : 44724

نمایندگی زیمنس کارت های حافظه ( Memory Card ) های پی ال سی LOGO! زیمنس و کابل اتصال آن به کامپیوتر

نمایندگی زیمنس کارت های حافظه ( Memory Card ) های پی ال سی LOGO! زیمنس و کابل اتصال آن به کامپیوتر

در این قسمت از آموزش پی ال سی ها و اتوماسیون صنعتی زیمنس، شرکت زیمنس کنترل  نمایندگی زیمنس به بررسی کارت های حافظه یا Memory Card های پی ال سی LOGO! زیمنس پرداخته ایم، انواع رنگ های این کارت های حافظه را با امکانات و مکان های موردنیازشان توضیح داده شده است. همینطور در این آموزش به بررسی باطری بکاپ ( Battery Backup ) همراه با کاربرد آن خواهیم پرداخت و نحوه اتصال کابلی پی ال سی LOGO! زیمنس و اتصال حافظه و Battery Backup به این پی ال سی را همراه با تصویر به شما کاربران گرامی آموزش خواهیم داد.

 

کارت های حافظه ( Memory Card ) های پی ال سی LOGO! زیمنس

در پی ال سی LOGO! نمایندگی زیمنس از کارت های حافظه جهت انتقال اطلاعات بین این پی ال سی ها استفاده می شود. در گذشته کارت های حافظه در رنگ ها و کاربری های گوناگون تولید می شد ولی از نسخه 6 OBA به بعد، کارت های حافظه تنها به رنگ بنفش تولید می شوند.

 

انواع کارت های حافظه پی ال سی LOGO! زیمنس

  • کارت حافظه قرمز: در این مدل از حافظه ها تنها می توان یک بار اطلاعات را در آن ذخیره کرد و سپس چندین بار اطلاعات موجود در آن را خواند. به این کارت ها در اصطلاح Read Only گفته می شود.
  • کارت حافظه زرد: در این کارت هیچ محدودیتی در زمینه تعداد دفعات خواندن و نوشتن اطلاعات وجود ندارد و می توان هر چند بار اطلاعات را درون کارت انتقال داده یا از آن خواند. این کارت در مقابل قطع شدن برق پایدار است و اطلاعات را در خود نگه می دارد.
  • کارت حافظه بنفش: این کارت از نسحه 6 OBA به بعد جایگزین کارت های حافظه دیگر شد و عملکرد آن دقیقاً شبیه کارت زرد است.

 

نمایندگی زیمنس کارت های حافظه ( Memory Card ) های پی ال سی LOGO! زیمنس و کابل اتصال آن به کامپیوتر  1


توجه: برای نصب کارت حافظه به سخت افزار LOGO!، ابتدا تغذیه ماژول را فطع منید و پس از قرار دادن کارت حافظه، تغذیه را برقرار سازید.


باطری Backup (Battery Backup) پی ال سی LOGO! نمایندگی زیمنس

این باطری ها از نسخه OBA 6 به بازار آمد و شکل ظاهری آن ها تقریباً مشابه کارت حافظه است و برای حفظ اطلاعات Retentive در برنامه استفاده شده است. به عنوان مثال در برنامه ای از یک تایمر Retentive استفاده شده است که پس از طی شدن 8 ثانیه خروجی را فعال می سازد. در صورتی که تایمر در وضعیت زمان گیری قرار گیردو پس از گذشت 3 ثانیه برق قطع شود، پس از برقراری مجدد تغذیه، تایمر ادامه زمان را سپری می کند. در صورتی که اگر تایمر از نوع  Retentive نباشد تایمر در صورت فرمان مجدد از ابتدا شروع می کند.
در صورتی که از باطری Backup استفاده نشود، اطلاعات Retentive را فقط می توان تا سه روز ذخیره نمود و پس از سه روز اطلاعات مذکور پاک می شود. اما اگر از باطری Backup استفاده شود می توان اطلاعات را تا چند سال هم ذخیره کرد. باطری Backup سبز رنگ است.

 

نمایندگی زیمنس کارت های حافظه ( Memory Card ) های پی ال سی LOGO! زیمنس و کابل اتصال آن به کامپیوتر  2


 
تذکر: گاهی اوقات یک سیستم، هم نیاز به کارت حافظه دارد و هم نیاز به باطری Backup، ولی چون محل قرار گیری هر دوی آن ها یکی است و امکان اتصال هر دوی آن ها به طور همزمان مقدور نیست. برای حل این مشکل شرکت زیمنس اقدام به تولید یک کارت نمود که ترکیبی از کارت حافظه و باطری Backup است. این کارت با رنگ قهوه ای به بازار اتوماسیون صنعتی زیمنس ارائه شد.

 

کابل ارتباطی کامپیوتر به پی ال سی LOGO! اتوماسیون صنعتی زیمنس

این کابل دو متری برای انتقال اطلاعات از کامپیوتر به LOGO! و برعکس مورد استفاده قرار می گیرد.
کابل مذکور در دو مدل USB و RS232 تولید می شود. کابل های USB به USB کامپیوتر متصل می شوند و کابل های RS232 به پورت RS232 کامپیوتر متصل می شوند.

 

نمایندگی زیمنس کارت های حافظه ( Memory Card ) های پی ال سی LOGO! زیمنس و کابل اتصال آن به کامپیوتر  3

 

برای استفاده از این کابل یک سر آن را که به صورت پورت RS232 یا USB است، به کامپیوتر و سر دیگر آن که پورت مخصوص زیمنس است، به  LOGO! اتصال دهید.


مکان و نحوه قرار گیری کابل، حافظه و باطری Backup در پی ال سی LOGO! زیمنس

ابتدا توسط یک پیچ گوشتی درپوش پلاستیکی را بیرون آورده سپس کابل، کارت حافظه یا باطری Backup را به داخل محفظه هدایت کنید.

 

نمایندگی زیمنس کارت های حافظه ( Memory Card ) های پی ال سی LOGO! زیمنس و کابل اتصال آن به کامپیوتر  4