زیمنس کنترل

کد : 44644

اجزای شبکه Plant Bus نمایندگی زیمنس

اجزای شبکه Plant Bus نمایندگی زیمنس

در نمایندگی زیمنس Plant Bus یا Process Bus شبکه اترنت صنعتی است که AS ها و OS Server و ES به آن متصل هستند. این شبکه برای مقاصد زیر استفاده می گردد:
تبادل دیتاهای کنترلی بین AS ها
تبادل دیتاهای مانیتورینگ بین AS و OS Server
ارتباط ES باAS
این شبکه می تواند اترنت از نوع 10 Mbps مانند شکل زیر باشد که در آن از هاب های صنعتی OLM استفاده شده است ولی این طرح به دلیل مشکلات غنی طرح مناسبی نیست.
این ساختار در عین حال که از سرعت پایین برخوردار است به دلیل مشکلات Collision نمی تواند Real Time باشد و به دلیل استفاده از هاب در صورتی که تعداد وسایل زیاد یا حجم دیتاها زیاد باشد شبکه کند شده و رفتار نامطمئنی خواهد داشت.برای رفع نقیصه های فوق از شبکه ی Fast Ethernet استفاده می شود که با سرعت 100 Mbps کار می کند و به دلیل استفاده از سوئیچ های خاص Real Time خواهد بود.آنچه که امروزه برای Plant Bus در PCS7 مرسوم است شبکه اترنت 100Mbps است.با این وجود می توان از شبکه ی1000 Mbps که به Gigabit Ethernet مرسوم است نیز دراین سطح استفاده نمود.اترنت Fast و Gigabit را می توان با کابل مسی یا فیبرنوری یا حتی به صورت Wireless پیاده سازی کرد.برخی ویژگی ها در جدول زیر آمده است.

 

اجزای شبکه Plant Bus نمایندگی زیمنس 1


به دلیل حساسیت و اهمیت این باس ها توصیه می شود از سوئیچ های صنعتی به جای سوئیچ های معمولی استفاده شود.زیمنس برای این منظور سوئیچ های متنوعی را ارائه نمود.