زیمنس کنترل

کد : 44603

سیستم های کنترل فرآیند در نمایندگی زیمنس

سیستم های کنترل فرآیند در نمایندگی زیمنس

در یک فرآیند صنعتی ، مواد اولیه به عنوان ورودی وارد شده و محصول یا محصولات نهایی از آن خارج می گردد. به آنچه در داخل فرآیند رخ می دهد می توان از جنبه های مختلف نگاه کرد :


فرآیند هایی که با تغییرات شیمیایی ماهیت مواد اولیه را تغییر داده و آن ها را به مواد جدیدی تبدیل می کنند. صنایع شیمیایی از این دسته اند.


فرآیند هایی که صرفاً تغییراتشان فیزیکی است و فقط ابعاد یا  ظاهر محصول را تغییر می دهند ، به عنوان مثال موادی با ضخامت زیاد به آن ها وارد شده و بدون اینکه در ماهیت آن ها تغییر داده شود صرفاً ضخامت آن ها کم می شود. برخی از بخش های صنایعی مانند فولاد و آلومینیوم و مس از این دسته اند.


فرآیند هایی که مواد اولیه بدون هیچ تغییر فیزیکی یا شیمیایی به یکدیگر متصل شده و دستگاه یا ماشینی را شکل می دهند ، خودروسازی از این دسته فرآیندهاست.


فرآیند هایی که تنوع مواد اولیه آن ها محدود ولی محصولات خروجی آن ها بسیار متنوع است. به عنوان مثال صنایع لبنی که از ماده اولیه ای مانند شیر محصولات مختلفی را تولید می کنند.


فرآیند هایی که الگوی تولید در آن ها همیشه ثابت است یا تغییرات جزئی دارد. این فرآیند ها معمولاً محصول مشخصی را تولید می کنند که شرایط دما و فشار و سایر پارامتر ها برای آن همواره طبق یک الگوی واحد کنترل می شود.


فرآیند هایی که الگوی تولید در آن ها متغیر است بسته به این که چه محصولی باید تولید شود ، لازم است پارامتر ها و شرایط جدیدی برای فرآیند تنظیم گردد. برخی از بخش های صنایع داروسازی را می توان در این دسته جای داد.