زیمنس کنترل

کد : 42422

نمایندگی زیمنس: پایش زمان اجرای OB1

نمایندگی زیمنس: پایش زمان اجرای OB1
در نمایندگی زیمنس برای کسب اطمینان از حداکثر زمان پاسخ ، S7 حداکثر زمان اجرای OB1 اتوماسیون صنعتی زیمنس را پایش می کند. مقدار پیش فرض این زمان 150MS بوده و قابل تنظیم توسط کاربر تا 6000MS می باشد. هرگاه زمان اجرای OB1 به دلایل مختلف از جمله ایجاد یک حلقه بینهایت و یا طولانی بودن برنامه کاربر ، از این حداکثر مجاز بیشتر شود ، سیستم عامل OB ( 80 مربوط به خطاهای زمانی ) را فراخوانی می کند و هرگاه این OB برنامه نویسی نشده باشد و یا به درون CPU بار نشده باشد ، CPU به مد STOP می رود.
علاوه بر این ، می توان برای اجرای OB1 ، یک حداقل زمانی را نیز معین کرد. در این صورت ، هرگاه پردازش OB1 زودتر از این زمان به پایان برسد ، سیستم عامل پردازش مجدد OB1 را تا سپری شدن این زمان حداقل به تاخیر می اندازد. به این فاصله زمانی ( فاصله زمانی بین پایان پردازش دستورات OB1 و پایان زمان حداقل تنظیم شده ) Background Cycle گفته می شود.
نکته : توسط فراخوانی SFC43 "RE_TRIGR" در هرجایی از برنامه نوشته شده در OB1 می-توان پایش زمان اجرای OB1 را از نو آغاز نمود. این SFC هیچ ورودی و خروجی ندارد و صرفاً با فراخوانی آن زمان سنج مربوط به سنجش زمان اجرای OB1 ریست می شود.