زیمنس کنترل

کد : 41414

Monitor کردن متغیر ها با VAT در نمایندگی زیمنس

Monitor کردن متغیر ها با VAT در نمایندگی زیمنس
در اتوماسیون صنعتی زیمنس وضعیت لحظه ای متغیر ها ( ورودی و خروجی و فلگ و تایمر و کانتر و... ) را می توان توسط VAT نمایندگی زیمنس مشاهده کرد. برای این کار ، باید گام های زیر برداشته شود :
1-    وارد کردن آدرس متغیر مورد نظر در ستون Address جدول متغیر ها
2-    انتخاب فرمت مناسب برای متغیر هایی که می توان آنها را به چند صورت مشاهده کرد. به عنوان مثال ، MW100 را می توان بصورت Hex یا Decimal یا Integer یا BCD مشاهده نمود. برای انتخاب فرمت صحیح کافی است در جلوی متغیر مربوطه در ستون Display Format با کلیک راست ماوس انتخاب خود را از لیستی که ظاهر می شود ، انجام دهیم.
3-    انتخاب Monitor از منوی Variable و یا کلیک کردن روی آیکن عینک شکل بالای پنجره.
پس از انجام مراحل فوق ، شکلی شبیه زیر خواهیم داشت.


Monitor کردن متغیر ها با VAT در نمایندگی زیمنس 1


قابل ذکر است که اگرچه کاربر می تواند با باز کردن برنامه در LAD/STL/FBD و قرار دادن آن در حالت Online وضعیت متغیر ها را مشاهده کند ، ولی استفاده از جدول VAT به مراتب ساده تر و کاربردی تر است ، زیرا :
ممکن است متغیر ها در بلاک های مختلفی باشند که در این صورت ، کاربر لازم است که مرتباً بین پنجره های مختلف در LAD/STL/FBD جابجا شود.
ممکن است برنامه Protect باشد و کاربر اجازه ی دیدن محتویات آن را نداشته باشد.
نکته ی دیگر که از دیگر مزیت های استفاده از VAT نمایندگی زیمنس می باشد ، این است که می توان با استفاده از منوی Variable و انتخاب Trigger در پنجره ای مانند شکل زیر مشخص کرد که آیا متغیر در یک سیکل Update شود یا بطور مداوم و همینطور ، می توان انتخاب کرد که در ابتدای سیکل Update شود یا در انتهای آن.
شکل زیر ، انتخاب های پیش فرض سیستم را نیز نشان می دهد.


Monitor کردن متغیر ها با VAT در نمایندگی زیمنس 2