زیمنس کنترل

کد : 35034

تنظیم پارامتر های CPU های 400 زیمنس در اتوماسیون صنعتی

تنظیم پارامتر های CPU های 400 زیمنس در اتوماسیون صنعتی
پس از وارد کردن CPU زیمنس به اسلات مورد نظر، می توان پارامتر های آن را تنظیم نمود. برای این کار ، لازم است روی CPU دابل کلیک کنیم تا پنجره ی Properties آن باز شود. همانطور که در تصویر زیر دیده می شود ، این پنجره سربرگ های متعددی دارد. در اینجا صرفاً به مواردی که مخصوص CPU های S7-400 زیمنس است ، پرداخته می شود.

تنظیم پارامتر های CPU های 400 زیمنس در اتوماسیون صنعتی 1

تنظیم راه اندازی مجدد CPU زیمنس در اتوماسیون صنعتی
در S7-400 زیمنس علاوه بر مد های راه اندازی Cold و Warm ، مد Hot Restart نیز وجود دارد که در سربرگ Startup مانند شکل زیر قابل تنظیم است . مد hot برای S7-400H وجود دارد.


تنظیم پارامتر های CPU های 400 زیمنس در اتوماسیون صنعتی 2

پس از روشن شدن CPU ، اگر سلکتور مد های کاری در وضعیت RUN باشد ، CPU به مد RUN خواهد رفت و قبل از آن مد Startup بر اساس تنظیمات قبلی مانند تصویر فوق طی خواهد شد.

تنظیم حافظه ی PII و PIQ در اتوماسیون صنعتی زیمنس
برای تغییر ظرفیت PII و PIQ لازم است سربرگ Cycle/Clock Memory را انتخاب کنید . همانطور که در شکل زیر می¬بینید ، امکان تغییر فضای PII و PIQ وجود دارد . این دو گزینه در اکثر CPU های S7-300 غیر فعال است .


تنظیم پارامتر های CPU های 400 زیمنس در اتوماسیون صنعتی 3

چنانچه ظرفیت وارد شده از مقدار ماکزیمم آن تجاوز کند ، با پیغام خطای زیر رو به رو می¬شویم . حداکثر ظرفیت PII و PIQ در CPU 417-4 برابر 16384 بایت ذکر شده است.

تنظیم پارامتر های CPU های 400 زیمنس در اتوماسیون صنعتی 4

تنظیم تعداد پیغام ها در Diagnostic Buffer
تمام CPU های Step7 دارای بافر تشخیص خطا هستند که به طور اتوماتیک اکثر خطا ها و رخداد های CPU را در آن ثبت میکند. این بافر در هر CPU دارای ظرفیت خاصی است که وقتی پر شود ، به ترتیب آخرین پیغام ها را حذف کرده و پیغام های جدید را در ابتدا قرار میدهد . در سربرگ Diagnostic/Clock از CPU Properties میتوان ظرفیت آن را مانند شکل زیر مشاهده کرد و یا آن را تغییر داد.


تنظیم پارامتر های CPU های 400 زیمنس در اتوماسیون صنعتی 5
 
کنترل زیمنس نماینده زیمنس در ایران، عرضه کننده محصولات اتوماسیون صنعتی و فشار ضعیف زیمنس