زیمنس کنترل

کد : 35001

باتری Backup در اتوماسیون زیمنس S7400

باتری Backup در اتوماسیون زیمنس S7400
تمام منابع تغذیه S7-400 زیمنس دارای مکانی برای نصب یک یا دو باتری Backup می باشند. استفاده از باتری Backup اختیاری است. وظایف این باتری عبارت است از: (اتوماسیون صنعتی زیمنس)
1- حفاظت از حافظه ی RAM در صورت قطع تغذیه   CPUزیمنس
2- امکان راه اندازی به صورت Hot Restart
3- کوتاه تر شدن زمان Self Test در سیستم های 400H زیمنس
اگر از کارت حافظه ی Flash استفاده شود، حفاظت از اطلاعات حافظه نیاز به وجود باتری Backup ندارد، ولی برای مورد 2 و 3 حتماً نیاز به باتری می باشد.
در صورتی که از دو باتری Backup استفاده شود، اطمینان بیشتری وجود دارد. حتی اگر یکی از باتری ها ضعیف شود، باتری سالم اطلاعات RAM را پشتیبانی می کند. (کنترل زیمنس، نماینده زیمنس در ایران)
منبع تغذیه های 4A فقط یک محل برای نصب باتری Backup دارند، ولی در PS 10A و PS 20A دو باتری به صورت افزونه نصب می شود که در نمایندگی زیمنس در ایران (کنترل زیمنس) موجود و با قیمت بسیار مناسب ارائه می شود.

نکته: در تمام CPU های S7-400 یک پورت برای اتصال ولتاژ خارجی وجود دارد. به این پورت می توان یک ولتاژ 5…15 VDC از یک منبع تغذیه ی خارجی متصل نمود. در این صورت، اطلاعات موجود در حافظه ی RAM حتی بدون وجود باتری Backup پایدار خواهد بود. به عبارت دیگر، ولتاژ این پورت جایگزین باتری خواهد شد. از این پورت معمولاً زمانی استفاده می شود که بخواهیم بدون اینکه حافظه ی CPU پاک شود، آن را موقتاً از رک جدا کنیم.


باتری Backup برای S7-400 با مشخصات 1 × Lithium AA و ولتاژ 3.6 V و ظرفیت 2.3 Ah ارائه شده است. نمونه ی آن با کد شناسایی 6ES7971-0BA00 زیمنس در تصویر زیر دیده می شود

باتری2-Backup-در-اتوماسیون-زیمنس-S7400.jpg


برای دریافت اطلاعات بیشتر به بانک مقالات
کنترل زیمنس (نماینده زیمنس در ایران) مراجعه فرمایید.