زیمنس کنترل

کد : 34918

کارت های آنالوگ خروجی

کارت های آنالوگ خروجی
ویژگی این کارت ها در بخش های General و Address نیاز به توضیح ندارد و آنچه برای کارت های AI گفته شد، در اینجا نیز صادق است. از اینرو، صرفاً در مورد بخش Output که در شکل نمایش داده شده است، مطلبی بیان می شود. (اتوماسیون صنعتی زیمنس)
بجز E و I گزینه سومی که برای انواع خروجی وجود دارد، Deactivated است. همانطور که قبلاً برای ورودی آنالوگ توضیح داده شد، برای خروجی های آنالوگ نیز یک سیکل تبدیل وجود دارد. در این سیکل مقادیر باینری تولید شده توسط  CPUبه مقادیر متناسب با جنس خروجی (ولتاژ یا جریان) تبدیل می شوند حال، اگر کانالی عملاً استفاده نشود، با گزینه ی Deactivated آن را غیر فعال می کنیم تا زمان سیکل تبدیل کاهش یابد.
از ویژگی های خاص برخی از کارت های آنالوگ، خروجی Diagnostic Interrupt است که اگر فعال شود و سپس Group Diagnostics برای کانال مورد نظر علامت بخورد، در مواردی مانند اتصال زمین (برای خروجی های ولتاژ) و اتصال کوتاه (برای خروجی های جریان) و عدم وجود تغذیه وقفه اعمال می کند.
واکنش به توقف CPU پارامتر دیگری است که قابل تنظیم می باشد. OCV یعنی خروجی صفر شود، KLV یعنی آخرین مقدار قبلی حفظ گردد و SV یعنی خروجی با مقدار مشخصی که در زیر آن تعیین می شود، برابر شود. تنظیم این پارامتر باید با توجه به پروسه و موارد ایمنی انجام گیرد .


کارت-های-آنالوگ-خروجی1

آخرین مقالات دنیای اتوماسیون صنعتی زیمنس (نمایندگی زیمنس در ایران)