زیمنس کنترل

کد : 34881

استفاده از I/O های آنالوگ در سیستم اتوماسیون صنعتی زیمنس

استفاده از I/O های آنالوگ در سیستم اتوماسیون صنعتی زیمنس
  • کارت های ورودی آنالوگ زیمنس :
همانطور که می دانیم، بطور کلی به سیگنال هایی که مقادیر آنها بطور پیوسته در دامنه وسیعی متغیر باشد، آنالوگ گفته می شود. برای I/O های آنالوگ توسط نوع سیگنال تعریف شده یک بازه وجود دارد که مقدار آنالوگ می تواند در این بازه حرکت کند. به عنوان مثال، اگر بخواهیم میزان وارد شده سیالی به یک مخزن را اندازه گیری کنیم، باید از سنسور هایی استفاده شود که سیگنال آنالوگ به PLC ارسال کنند و در سمت PLC کارت AI آن را دریافت کند. یا اگر بخواهیم اندازه باز و بسته شدن ولو (Valve) را جهت کنترل فشار بطور دقیقی کنترل نموده و یا بخواهیم توسط سیگنال هایی که به یک درایو داده می شود، گشتاور یک موتور را کنترل کنیم، باید از PLC توسط کارت آنالوگ خروجی، سیگنال هایی از جنس آنالوگ ارسال کنیم.
هر کارت با توجه به نوع آن و قابلیتی که دارد، می تواند یک یا چند نوع از این سیگنال ها را دریافت کند. از آنجایی که تمام CPU ها کنترل کننده میکر پروسسوری هستند، سیگنال آنالوگ بصورت مستقیم توسط CPU زیمنس قابل پردازش نیست. بنابراین، سیگنال آنالوگ از سنسور ها و ترانسمیترها وارد کارت AI شده و در کارت AI سیگنال الکتریکی به دیجیتال تبدیل می شود (A/D) مقدار بدست آمده یک عدد باینری 16 بیتی است. این عملیات برای هر کانال در کارت آنالوگ ورودی به طور جداگانه و بطور سیکلی انجام می پذیرد. به عبارت دیگر، کارت های ورودی آنالوگ یک مبدل A/D هستند. بطورکلی، سیگنال هایی که به عنوان ورودی آنالوگ زیمنس به کارت AI زیمنس وارد می شود، به صورت استاندارد است و به سه دسته ی ولتاژ، جریان و مقاومت تقسیم می شود.
)کنترل زیمنس،نمایندگی رسمی زیمنس در ایران، اتوماسیون زیمنس درتهران، سیماتیک زیمنس ،موجود در انبار شرکت زیمنس با قیمتهای استثنایی(