زیمنس کنترل

کد : 32836

مقایسه ی CPU های قدیمی و جدید S7-300

مقایسه ی CPU های قدیمی و جدید S7-300
 CPU های نسل جدید S7-300 (اتوماسیون صنعتی زیمنس) ظاهری متفاوت با نوع قدیمی دارند. عمده تفاوت CPU های جدید با CPU های قدیمی عبارتست از:

    عرض کوچکتر:

به دلیل تغییر در سخت افزار CPU های جدید.

    حذف باطری Backup:

در نوع قدیمی، یک باطری کوچک مانند شکل زیر روی CPU نصب می شد، ولی در CPU های جدید این باطری حذف شده است. علت آن این است که در CPU های قدیمی حفظه Load Memory از جنس RAM بود، بنابراین برای حفظ اطلاعات حافظه در برابر قطع جریان الکتریکی، به این باطری احتیاج بود، ولی در نسل جدید این CPU هاLoad Memory بصورت کارت حافظه و از جنس Flash PROM است که با قطع تغذیه، اطلاعات آن پاک نمی شود.
 
مقایسه ی CPU های قدیمی و جدیدS7-300

    اسلات قرار گیری کارت حافظه:

 
در CPU های قدیمی از کارت های حافظه که از لحاظ ظاهری بزرگتر و به MC معروف هستند، استفاده می شد، ولی در CPU های جدید از کارت های حافظه(MMC) Micro Memory Card که کوچکتر هستند، استفاده می شود. در CPU های قدیمی استفاده از کارت حافظه الزامی نیست و صرفاً از آن برای افزایش حجم حافظه Load Memory استفاده می شود، ولی CPU های جدید بدون کارت MMC کار نمی کنند.به عبارت دیگر، MMC همان حافظه Load Memory محسوب می شود.

مقایسه ی CPU های قدیمی و جدیدS7-300
 

    تغییر شکل کلید انتخاب وضعیت کاری:

سلکتور سوئیچ روی CPU های قدیمی بصورت چرخشی است که می توان آن را در چهار وضعیت RUP-P , RUN , STOP و MRES قرار داد. این کلید در CPU های جدید بصورت عمودی جابجا می شود و سه وضعیت RUN , STOP و MRES دارد. در واقع، RUN همان RUN-P است.


آخرین مقالات دنیای اتوماسیون صنعتی در زیمنس (نمایندگی زیمنس در ایران)