زیمنس کنترل

کد : 32682

بخش های مختلف استاندارد IEC1131 در اتوماسیون صنعتی

بخش های مختلف استاندارد IEC1131 در اتوماسیون صنعتی

 استاندارد IEC1131  در اتوماسیون صنعتی بر 3 بخش استوار است:

بخش 1 اطلاعات کلی (General Information) زیمنس
این بخش , ضمن تعریف بخش های مختلف PLC واتوماسیون صنعتی زیمنس و وسایل جانبی آن (مانند وسایل برنامه ریزی, تجهیزات زیمنس HMI و ... ) عملکرد هر قسمت مانند CPU زیمنس ,منبع تغذیه زیمنس , ورودی ها و خروجی ها زیمنس و ... را تشریح کرده و یک ساختار کلی را بعنوان الگو ارائه نموده است.

بخش 2 ملزومات سخت افزاری و آزمایش ها (Equipment Requirements and Tests)
این بخش, حداقل ملزومات برای ساخت ,سرویس ,انبار کردن ,حمل و نقل , عملکرد و ایمنی PLC ها زیمنس و وسایل جانبی آنهارا بیان کرده و تست های کاربردی مربوطه را توضیح میدهد. در این بخش , پیش فرض آن است که PLC زیمنس و  توسعه سیماتیک  و متعلقات آن در محیط های صنعتی بکار گرفته شود.

بخش 3 زبان های برنامه نویسی (Programming Languages) کنترل زیمنس
در این بخش , انواع داده هایی که میتوانند در برنامه نویسی استفاده شوند , مانند Bool:Byte,,Word,Double Word,Date_And_Time,Integer,Real و ... تعریف شده اند . همچنین , POU ها یعنی Program Organization units مانند فانکشن (FC) و فانکشن بلاک (FB) مشخص شده اند. وجه تمایز FB از FC اینگونه تعیین شده که FB علاوه بر الگوریتم برنامه , داده ها را نیز شامل میشود.
IEC در این بخش چهار زبان برنامه نویسی که قبلا نیز بکار میرفت را انتخاب کرده و یک زبان جدید نیز بر آن افزوده و جمعاً پنج زبان برنامه نویسی PLC ها ی زیمنس را بعنوان استاندارد ارائه نموده است.
 


بروز ترین اخبار و مقالات دنیا اتوماسیون صنعتی در کنترل زیمنس ( نمایندگی زیمنس در ایران )