زیمنس کنترل

کد : 32662

اصول کلی طراحی در اتوماسیون صنعتی زیمنس (سیماتیک زیمنس)

اصول کلی طراحی در اتوماسیون صنعتی زیمنس (سیماتیک زیمنس)
امروزه, هیچ کارخانه یا خط تولیدی وجود ندارد که در بخش های مختلف آن به نوعی از اتوماسیون صنعتی زیمنس  استفاده نشده باشد.
PLC های زیمنس به عنوان یک کنترل کننده ی اتوماسیون صنعتی زیمنس سیماتیک برنامه پذیر و ماژولار در سیستم های اتوماسیون صنعتی و سیماتیک، نقش مهمی را در این زمینه ایفا می کنند.  با توجه به این نیاز روز افزون، شرکتهای زیادی اقدام به فعالیت در این راستا و ساخت و تولید PLC های مختلف زیمنس با قابلیت ها و کارایی های مختلف نموده اند. یکی از این شرکت ها, شرکت زیمنس می باشد که پس از تولید PLC های سری S5 اقدام به تولید و عرضه PLC های سری S7 کرده و در این سری بسیاری از نواقص و محدودیت های موجود در سری S5 را جبران نموده است.  سـری S7 خود شامـل پنـج نوع S7-300 S , S7-200 و S7-1200 , S7-400 و S7-1500 می باشد. (تمامی این سری از اتوماسیون صنعتی زیمنس در کنترل زیمنس، نمایندگی زیمنس در ایران موجود است.
S7simatic-300 یک کنترلر ماژولار کوچک برای کاربردهای کم حجم و متوسط و S7simatic-400 یک PLC قدرتمند برای محدوده های کاری سیماتیک و اتوماسیون صنعتی زیمنس متوسط تا سطح بالا میباشد. ماژولار بودن، آسانی بکارگیری و کاربرد و نگهداری بی دردسر آنها موجب شده است تا به عنوان یک راه حل اقتصادی و مناسب گستره ی وسیعی از سیستم های صنعتی مختلف نظیر صنایع نساجی، بسته بندی، صنایع غذایی، سیمان، نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، صنایع الکترونیک و امثال آنها به کار گرفته شوند.
بطور کلی, هر دو سیستم اتوماسیون سیماتیک زیمنس S7(300-400) به صورت ماژولار طراحی می شوند. انواع مختلف و متعددی از ماژول ها وجود دارند که میتوانند برای دستیابی به یک سیستم کنترلی خاص با یکدیگر ترکیب شوند. این ماژول ها بر روی بدنه ای که رک و یا ریل نامیده می شود، قرار میگیرند.