نحوه ی استفاده از رک های اضافی توسط نمایندگی زیمنس

ارسال شده در تاریخ: 19 مهر 1395چاپ
اشتراک گذاری:
نحوه ی استفاده از رک های اضافی توسط نمایندگی زیمنس
همانطور که برای زیمنس S7-300 گفته شد، از رک اضافی برای توسعه ی I/O ها استفاده می شود. قبل از پیکربندی رک اضافی در S7-400 ، باید نکات زیر را مورد نظر قرار داد: (اتوماسیون صنعتی زیمنس)
  • در S7-400 زیمنس حداکثر 21 رک اضافی می توانیم داشته باشیم.
  • در رک اصلی می توان حداکثر 6 عدد IM زیمنس وارد کرد. البته فقط دو IM از نوعی که تغذیه را منتقل می نماید، می توان در رک اصلی قرار داد.
  • IM ها در رک اصلی می توانند از اسلات 3 به بعد قرار گیرند.
  • IM ها در رک اضافی فقط در آخرین اسلات قرار می گیرند
  • هر IM می تواند به شکل زنجیری (Chain) حداکثر به چهار IM متصل شود.
هر جفت IM از دو IM تشکیل شده که یک IM از نوع Send و یک IM از نوع Receive می باشد. در S7-400 هر IM از نوع Send دارای دو پورت ارتباطی به نام های C1 و C2 است. نحوه ی اتصال بدین صورت است که یک IM از نوع Send در رک اصلی قرار می گیرد. براساس نوع IM Send حداکثر می توان به هر پورت آن چهار IM از نوع Receive که هر یک در یک رک Expansion قرار گرفته است، متصل نمود. (کنترل زیمنس)
 
نحوه-ی-استفاده-از-رک-های-اضافی-توسط-نمایندگی-زیمنس2. 

جدول زیر، IM های موجود در S7-400 و برخی خصوصیات آنها را نشان می دهد. هر ستون بیانگر یک جفت IM می باشد، بنابراین چهار جفت IM در S7-400 وجود دارد. (کنترل زیمنس، نماینده زیمنس در ایران)
 
 نحوه-ی-استفاده-از-رک-های-اضافی-توسط-نمایندگی-زیمنس3.
 
روش وارد کردن رک اضافی مانند آنچه برای S7-300 ذکر شد، می باشد. در S7-300 تعداد رک اضافی محدود بود و با قرار دادن IM ارتباط توسط برنامه برقرار می شد، ولی در S7-400 به دلیل زیاد بودن تعداد IM ها و اینکه مشخص نیست به چه صورت باید گروه بندی و اتصال داده شوند، این کار باید بطور دستی توسط کاربر انجام گیرد. برای این منظور، با ماوس روی هر یک از IM های رک اصلی کلیک می کنیم. پنجره ای مانند شکل زیر باز می شود. (اتوماسیون صنعتی زیمنس کنترل زیمنس)
 
 نحوه-ی-استفاده-از-رک-های-اضافی-توسط-نمایندگی-زیمنس4.
 
شماره ی رک اضافی مورد نظر را انتخاب کرده و با کلید Connect آن را به رک اصلی متصل می کنیم. از آنجایی که IM Send دارای 2 پورت C1 و C2 برای اتصال است، می توان به هر یک از آنها حداکثر 4 رک اضافی را بصورت زنجیری وصل نمود. (نماینده زیمنس در ایران)

 
نحوه-ی-استفاده-از-رک-های-اضافی-توسط-نمایندگی-زیمنس5.
 
نکته: هر IM از نوعReceive  دارای یک ترمینیتور می باشد (به استثنای IM 461-1) که لازم است برای جلوگیری از انعکاس سیگنال های ناخواسته به Bus در آخرین IM آن را در آخرین وضعیت قرار داد.


کنترل زیمنس، نماینده زیمنس در ایران آماده ارائه خدمات به شما مشتریان عزیز می باشد.
 

با عضویت در خبرنامه از آخرین مطالب مطلع شوید.