پیکر بندی CPU در محیط HW Config

ارسال شده در تاریخ: 31 تیر 1395چاپ
اشتراک گذاری:
پیکر بندی CPU در محیط HW Config
برای وارد کردن CPU در رک، در قسمت کاتالوگ از برنامه ی HW Config پوشه ی CPU 300 را باز کرده و CPU مورد نظر را مطابق Order Number و Version وارد می کنیم. مطابق شکل زیر:


پیکر بندی CPU در محیط HW Config

اگر CPU از نوع استاندارد باشد که فقط پورت MPI دارد، مطابق تصویر فوق وارد می شود ولی اگر CPU دارای پورت DP باشد، پس از وارد کردن آن پنجره ای باز می شود که توسط آن می توان تنظیمات Profibus را انجام داد. اگر فعلاً به شبکه ی Profibus نیاز نداشته باشیم، می توانیم این پنجره را OK یا Cancel کنیم. در هر صورت، یک سطر به زیر مجموعه ی اسلات شماره 2 با عنوان DP اضافه می شود.

نکته: بطورکلی،برای یک مدل CPU با یک Order Number خاص در لیست ممکن است Version های مختلفی دیده شود که ورژن سیستم عامل CPU یا به اصطلاح Firmware را نشان می دهد. بهتر است ورژنی انتخاب شود که با ورژن نوشته شده روی CPU مطابقت داشته باشد. لازم به ذکر است که روش های مختلفی برای Upgrade یا Dawngrade ورژن ها وجود دارد که در آینده تشریح می شوند.

اگر CPU دارای پورت (Profinet(PN باشد، پس از وارد کردن آن، پنجره ی تنظیمات Profinet باز می شود که در آن می توان آدرس پورت اترنت را وارد کرد. همچنین، پس از اضافه کردن این CPU  به رک، علاوه بر سطرهای دیگر، سطر PN-IO , Port 1  و Port-2 به اسلات های رک اضافه می شود.



شرکت کنترل زیمنس، وارد کننده تجهیزات اتوماسیون صنعتی زیمنس در ایران

با عضویت در خبرنامه از آخرین مطالب مطلع شوید.